Els patinets elèctrics ja no poden accedir al transport públic. Tal com va anunciar l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), des d'aquest 1 de febrer i durant sis mesos estarà prohibit accedir al transport públic amb patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal. La mesura es pren després que el 17 de novembre passat un d'aquests aparells explotés i s'incendiés en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
El 19 de desembre l'ATM ja va acordar que els operadors de transport públic modifiquessin les condicions generals d'utilització dels seus serveis per incloure la prohibició temporal d'accedir amb patinet elèctric tant als vehicles com a les instal·lacions i que comportarà una multa de 200 euros si s'incompleix. Durant aquest mig any s'elaborarà una proposta per regular l'accés.
En un comunicat, l'ATM subratlla que amb aquesta decisió preval el principi de seguretat preventiva que regeix per als operadors quant a la protecció d'usuaris, treballadors i instal·lacions. A partir del mateix 1 de febrer els operadors de transport públic i les administracions titulars dels seus serveis informaran per tots els canals de la prohibició temporal, que inclou, també, patinets elèctrics plegats.
En paral·lel, durant aquest període s'impulsarà l'habilitació de places d'aparcament de patinets a les estacions ferroviàries i intercanviadors de bus. Així, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja ha anunciat que adaptarà els Bicibox per als patinets elèctrics. A més s'impulsarà que els aparcaments d'enllaç ofereixin aquesta prestació.
[plantillavirals]
Prohibida l'entrada de patinets elèctrics al transport públic
L'ATM aplica la mesura a partir de l'1 de febrer i durant sis mesos i contempla una multa de 200 euros per qui ho incompleixi
- Barcelona -
- Josep Lluís Escudero Pla
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de febrer de 2023 a les 10:30
Et pot interessar
-
Societat
Interrompuda la circulació a l'R4 entre Fabra i Puig a Barcelona i Montcada per una avaria en la senyalització
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 7 de gener: es mantenen les alertes per fred i neu
-
Societat
Mor un home sense llar en un pàrquing a Badalona durant l'onada de fred
-
Societat
La grip es manté per sobre del nivell moderat de transmissió després de Nadal
-
Societat
Una administració de loteria del Prat de Llobregat ven 7 dècims del primer premi i ha de tornar 3 més
-
Societat
El 06703, primer premi de la loteria de Reis 2026, cau a una desena de municipis catalans
