Els habitants de Ripoll es concentren aquesta tarda en rebuig al terrorisme i a favor de la pau, després de la vinculació de la cèl·lula que va atacar Barcelona i Cambrils amb el municipi. Sota el lema "Ripoll per la pau, un pas endavant", la ciutadania assisteix a un acte a la plaça Abat Oliba, davant del Monestir de Santa Maria, que es fa al mateix temps que la manifestació en contra dels actes terroristes de Barcelona.
A les 17.30 h, s'ha iniciat l'esdeveniment amb un ple extraordinari de l'Ajuntament de Ripoll per "condemnar els atemptats de Barcelona i Cambrils i reivindicar la cultura de la pau i de la convivència" i aprovar un manifest en aquest sentit. Posteriorment, a les 18 h, comencen els diferents parlaments i s'habilita simultàniament una ofrena de flors al mural "Ripoll per la Pau", dibuixat per artistes locals. També s'ha preparat un llibre obert per l'ocasió en el qual la gent hi pot escriure els seus pensaments.
La consellera de Treball, Afers Socials i Família, Dolors Bassa, asisteix a l'esdeveniment, així com Santi Vila, conseller d'Empresa i Coneixement. L'acte té diverses parts de lectura de textos, poesia i interpretacions musicals. Comença amb una obertura a càrrec de Francesc Rubió, i segueix amb el parlament de Clàudia Navio, Pubilla de Ripoll. Tot seguit, Ferran Bardolet interpreta una peça amb el violoncel, i es fa la lectura del manifest "per la pau i la convivència".
Entre les persones que llegeixen, també hi figuren l'alcalde de Ripoll Jordi Munell, els alumnes de la casa d'oficis, el conseller Santi Vila i un membre de la Comunitat Musulmana de la vila. Per la seva banda, Ester Forment, Patri Munuera i Monik Bargalló ofereixen també un espectacle de música i dansa titulat "De terra i cel".
Ripoll també es mobilitza contra els atemptats: «Per la pau, un pas endavant»
La ciutadania es concentra davant del Monestir per rebutjar el terrorisme
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 26 d’agost de 2017 a les 15:20
Et pot interessar
-
Societat
Va ser realment un accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic un any després
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
-
Societat
Barcelona estrena dos nous radars: on són i a quina velocitat multen?
-
Societat
Quatre línies de Rodalies, fora de servei per una incidència entre Mollet-Sant Fost i Granollers Centre
-
Societat
Un tiroteig al barri de Navas deixa una persona ferida
