Ripoll planteja ara partir el projecte de l'enllaç de la C-17

L’equip de govern proposa construir en una primera fase només un dels giratoris. En canvi, tomba una moció del PSC per exigir un calendari d’aquesta obra i de la variant est

Arnau Urgell
28 de juny del 2012
576_1331738416_Adri_Costa_MG_0498_C-17_can_Villaura_2012
576_1331738416_Adri_Costa_MG_0498_C-17_can_Villaura_2012 | Adrià Costa
L'Ajuntament de Ripoll proposa partir el projecte d'enllaç amb la C-17. Foto: Adrià Costa

La darrera visita de Lluís Recoder a la comarca, el passat mes d’abril, va servir per constatar que el projecte de l’enllaç entre la C-17 i la vila no té data d’execució. Amb aquest escenari, tot i que mesos enrere el mateix conseller havia situat l’inici de les obres a finals de 2012 o a inicis de 2013, l’Ajuntament de Ripoll planteja partir el projecte en dues fases.
 
Concretament, el consistori proposa executar en un primer moment un dels giratoris previstos, per tal d’eliminar el creuament a la zona dels supermercats, un dels punts més perillosos de tot aquest tram. Xavier Cima, regidor d’Urbanisme, va xifrar aquesta actuació en 400.000 euros, d’un total de sis milions. “Els vials de servei quedarien per més endavant” va afirmar en el ple de dimarts.
 
El PSC vol un calendari
 
El PSC ha iniciat els darrers dies una ofensiva per aconseguir que el Departament de Territori i Sostenibilitat faci públic un calendari no només per aquesta obra sinó també per la variant est. No ho tindran fàcil ja que el mateix ple de Ripoll, amb els vots de CiU, va tombar una proposta similar que també s’ha presentat al Parlament.
 
En aquest sentit, Enric Pérez va defensar la proposta tenint en compte la “indefinició” del conseller Recoder i la “passivitat” de les administracions. Tot i argumentar que entenia les dificultats per invertir en l’actual context considera necessari determinar uns terminis per iniciar-les. “Si nosaltres no reivindiquem aquestes infraestructures no ho farà ningú” va afirmar tot recordant que enguany la comarca “ha patit un greuge comparatiu” en els pressupostos del Govern.
 
Xavier Cima, al seu torn, va negar qualsevol tipus de passivitat. “Tant l’Ajuntament com el Govern hi estem treballant” i va afirmar que cap dels dos projectes està aturat. Mentre en el cas de l’enllaç de la C-17 amb Ripoll va anunciar la possibilitat de partir el projecte, en el cas de la variant est va recordar que Territori va encarregar el passat mes de gener la declaració d’impacte ambiental. Això sí, va reclamar paciència: “A mig termini és molt difícil executar-la, i si continua l’actual situació econòmica costarà veure’l a llarg termini”.
 
“Alguna cosa ha de dir l’Esteve Pujol al Parlament”
 
L’alcalde Jordi Munell va aprofitar el debat sobre infraestructures per llençar un dard al diputat Esteve Pujol, que ha presentat dues propostes de resolució sobre el tema a la cambra catalana. “Alguna cosa ha de dir al Parlament” va afirmar Munell tot recordar que Territori i Sostenibilitat enguany no pot dedicar ni un sol euro a inversió. “A vegades sembla que no siguin conscients de la situació econòmica real de país”. Xavier Cima, per la seva banda, va posar en dubte la “discriminació” als pressupostos recordant que tot just ara s’ha començat a pagar el desdoblament de la C-17, mitjançant el procediment de peatge a l’ombra.