La proposta de resolució, presentada pel diputat Eudald Casadesús, és
en la mateixa línia de la que CiU ha portat al Congrés de Diputats i
que recull també la reclamació insistent de l’Ajuntament de Puigcerdà i
la resta d’ens locals de la Cerdanya i el Ripollès pel que fa a la
millora del servei en aquesta línia fèrria.
CiU voldria que al matí hi hagués un tren que baixés de Puigcerdà fins a Barcelona i que al vespre tornés cap a la Cerdanya. En ambdós trajectes només faria una parada a Ripoll.
Casadesús denúncia que la infraestructura 'no és competitiva amb el desplaçament en cotxe' i que en els darrers vuit anys ha baixat la mitjana de velocitat de 56 a 51 km/h. Concretament el trajecte Barcelona-Puigcerdà es cobreix en tren en 3 hores i 10 minuts de durada, mentre que amb vehicle particular es realitza en menys de dos hores segons el diputat ripollès.
CiU voldria que al matí hi hagués un tren que baixés de Puigcerdà fins a Barcelona i que al vespre tornés cap a la Cerdanya. En ambdós trajectes només faria una parada a Ripoll.
Casadesús denúncia que la infraestructura 'no és competitiva amb el desplaçament en cotxe' i que en els darrers vuit anys ha baixat la mitjana de velocitat de 56 a 51 km/h. Concretament el trajecte Barcelona-Puigcerdà es cobreix en tren en 3 hores i 10 minuts de durada, mentre que amb vehicle particular es realitza en menys de dos hores segons el diputat ripollès.