Fa uns mesos, els alcaldes de les dues comarques van elaborar un manifest, on es demanava el compromís del Govern per reactivar les actuacions en aquest projecte, dotant-lo de pressupost i data d'execució. De fet, es considerava aquesta carretera com una de les grans oblidades, i es demanaven actuacions per tornar a teixir els vincles històrics que havien unit aquests dos territoris, així com per fomentar la demografia i l'economia de les comarques Pre-Pirinenques.
Segons el conseller, però, actualment "no hi ha recursos" per tirar endavant el projecte, i malgrat reconèixer que ha rebut el manifest, també ha informat que la inversió podria arribar, tranquil·lament, als 40 o 50 milions d'euros: "Perquè ens fem una idea, el pressupost que té la Generalitat per al 2017 per fer actuacions de noves carreteres per tot el país és d'uns 35 milions d'euros".

Alcaldes del Ripollès a la trobada a la Pobla de Lillet. Foto: Aida Morales
Davant d'aquesta situació, ha afirmat Rull, s'està treballant en un nou model de país anomenat "vinyeta" que, de cara al 2019, buscarà poder obtenir prou recursos per reequilibrar territorialment Catalunya. "O som capaços d'aconseguir recursos addicionals per afrontar obres, no només de manteniment sinó de millora de la xarxa secundària, o tindrem un país absolutament descompensat", ha declarat. En aquesta línia, ha dit, s'inclouen les diferents carreteres de comarques com el Berguedà, el Solsonès i el Ripollès.
Connexió Berguedà-Ripollès
La carretera que uneix el Berguedà i el Ripollès a través de la Pobla de Lillet i Gombrèn es concep, pels alcaldes de les dues comarques, com una bona alternativa per descongestionar la C-16. Actualment, però, és un tram perillós, amb 365 corves, que dificulten el trànsit. L'últim projecte per a aquesta via data del 2002, amb un pressupost aproximat de 50 milions d'euros.