Segons informa la policia catalana, els autors busquen víctimes vulnerables, ja sigui per edat o perquè estiguin soles, i que surten del cotxe per entrar a comprar o bé que tornen al cotxe quan ja ho han fet.Així furtava el primer grup criminal desarticulat que actuava simultàniament a les autopistes catalanes i aeroport de BCN-El Prat 👇👇👇 https://t.co/3fYlWmCznv pic.twitter.com/4ybCfcSUam
— Mossos (@mossos) July 14, 2019
Els lladres són habitualment tres per tal de repartir-se les tasques: un distreu la víctima, l’altra furta la bossa de mà -o qualsevol altra cosa de valor- de l’interior del vehicle i el tercer espera dins d’un vehicle en marxa per fugir ràpidament del lloc.
La forma de distracció utilitzada dona nom al furt, siembra. Un dels autors llença a terra, prop de la víctima i del seu cotxe, unes monedes, unes claus o qualsevol objecte per fer-la creure li ha caigut.
Això provoca que descuidi la seva bossa de mà o els efectes personals dins del seu cotxe i és en aquest moment que un altre home, que s’havia mantingut amagat aprofita per emportar-se’ls.
Fet això, els dos homes són recollits en cotxe pel tercer i marxen ràpidament.
[despiece]Com evitar-ho?
- En el moment d’arribar a l’estacionament o al adreçar-nos al nostre vehicle comprovar si veiem alguna persona a prop en actitud d’espera.
- Si en el moment de carregar les compres i els nostres efectes personals al vehicle o a l’arribar a l’estacionament algú requereix la nostra atenció, fer cas omís i tancar d’immediat el vehicle.
- Si finalment sou víctimes intentar anotar o memoritzar la placa de matricula del vehicle quan fuig i trucar al 112 informant dels fets.
- Caldrà que aneu a la comissaria de policia més propera per posar una denúncia.[/despiece]