Joan Puigcercós, a la rampa de sortida

S'assegura els avals per ser el primer ripollès candidat a presidir la Generalitat. | Tanca el congrés un any després amb l'entrada dels “carodistes” a l'executiva

Publicat el 04 de juliol de 2009 a les 14:00


Joan Puigcercós ha fet un pas més en la seva cursa de fons per encapçalar la llista d'Esquerra a les eleccions del Parlament de Catalunya. Serà el primer ripollès que opta a la presidència de la Generalitat -malgrat que tècnicament “només” sigui cap de llista per la circumscripció de Barcelona-.

Després de la renúncia de Carod només calia assegurar els avals dels membres del consell nacional per poder presentar candidatura. Aquesta setmana va reunir els del 85% dels membres d'aquest partit i només falta la ratificació formal, el proper setembre.

Per altra banda, el polític ripollès ha aconseguit tancar, un any després, el congrés que el va entronitzar al capdavant de la formació republicana. Amb Carretero fora del partit, ha incorporat a l'executiva tres militants del sector “carodista”, entre els quals destaquen l'exportaveu del partit, Marina Llansana, i el secretari de Mitjans de Comunicació, l'osonenc Carles Mundó.