El fins ara portaveu de Convergència i Unió (CiU) a l'Ajuntament de Campdevànol, Joaquim Serrador, és des de divendres el nou alcalde del municipi, després que va prosperar la moció de censura contra Ferran Martínez (ICV) presentada per la coalició nacionalista amb el suport d'un regidor trànsfuga del PSC. En el seu discurs després de jurar el càrrec, Serrador no va explicar les raons que el van impulsar a presentar la moció de censura i va definir el ple com ''de pur tràmit''.
En el ple municipal, celebrat divendres al migdia, van votar favorablement a la moció els tres regidors de CiU, un d'Independents per Campdevànol, la representant d'Alternativa per Campdevànol i el trànsfuga del PSC, Antonio Nieto. Per la seva banda, els cinc regidors que formen l'equip de govern (ICV, ERC i PSC) ho van fer en contra.
El nou alcalde es va mostrar disposat a treballar pel poble i va expressar el seu desig que ''molts dels que ara estan en contra de la nostra iniciativa o que no l'entenen canviïn d'opinió aquest any i mig que queda de legislatura''.
El ja exalcalde, Ferran Martínez, es va limitar a agrair el suport del poble en els últims dies i va voler destacar el treball fet en dos anys i mig de legislatura, com el camp de futbol, el CAP, els quinze pisos per a joves o els vint-i-un de protecció oficial. Per això, Martínez va opinar que no se li podia negar ''el treball ben fet'' i va obtenir l'aplaudiment dels assistents al ple.
El discurs més dur va ser el de l'exportaveu de l'equip de govern Joan Caparrós, que va criticar que Serrador no expliqués els motius de la moció de censura i que els regidors dels grups independents li donessin suport ''per raons electorals i per tenir quota de protagonisme''.
Un altre moment tens va arribar amb la intervenció del regidor trànsfuga, Antonio Nieto, que va denunciar pressions del consistori, del poble i al seu lloc de treball en els últims mesos. Nieto va recordar que des de 1985 forma part del govern de Campdevànol i que sempre ha treballat pel bé del poble, ''per damunt de les ordres de partit''. Nieto, però, va rebre alguna esbroncada per part del públic.
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de gener de 2006 a les 09:36
Et pot interessar
-
La Generalitat multa Sílvia Orriols amb 10.000 euros per les declaracions sobre immigració a 8TV
-
Orriols respon al govern espanyol que compleix amb la normativa d'empadronament
-
El govern espanyol avisa Orriols que si no envia l'informe sobre el padró elevarà el cas a l'Advocacia de l'Estat
-
La Síndica adverteix l'Ajuntament de Ripoll que l'empadronament ha de ser immediat