L'ACA comença obres de sanejament per valor d'1,2 milions d'euros

Inclou les depuradores de Molló i Pardines i la connexió de Llanars al sistema de Camprodon

Publicat el 21 d’octubre de 2009 a les 14:40
L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) comença aquests dies a executar diverses inversions en sanejament anunciades el passat mes de novembre. El primer paquet, per valor d'1,2 milions d'euros, inclou les noves depuradores de Molló i Pardines i la connexió de Llanars al sistema de Camprodon, uns treballs que ja han començat. Les obres formen part del Programa de sanejament d'aigües residuals urbanes (PSARU) 2005.
 
A Molló es construirà una depuradora amb un sistema terciari biològic al paratge del Riberal (foto). El projecte inclou un tractament per un cabal de 102 metres cúbics diaris així com la canonada per connectar el nucli urbà i la depuradora. Servirà per tractar les aigües residuals del nucli urbà així com els veïnats del Riberal, can Solà i Favars. El pressupost és de 392.200 euros i el termini d’execució és de 5 mesos.

La depuradora de Pardines té un cabal de disseny de 42 metres cúbics diaris i es construirà un col·lector de 140 metres de longitud. La inversió és de 282.500 euros i el termini d'exeució de cinc mesos.

Per altra banda ja ha començat les obres per connectar Llanars amb la depuradora de Camprodon. Les obres tenen un cost de 567.700 euros i suposaran construir una canonada de 2.600 metres per unir ambdues xarxes de clavegueram. El termini de les obres és de quatre mesos.

- Nota de premsa del Departament de Medi Ambient i Habitatge