
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha publicat finalment aquesta tarda l'esperada Gigafoto de la Via Catalana . Es tracta de la imatge on s'inclouen tots els participants a la cadena humana independentista organitzada la darrera Diada Nacional. De l'Onze de Setembre ençà, Nació Digital havia anat compliant els diversos trams de la Gigafoto que s'han anat fent públics a les xarxes de manera dispersa. Els participants del Ripollès van ocupar sobretot els trams 649 i 650 a Pontós així com els 666 i 667 a Vilamalla.
La Via Catalana va connectar el país en una espectacular cadena de 400 quilòmetres, que va enllaçar el Pertús fins a Vinaròs. Les expectatives van quedatr desbordades i es va multiplicar per quatre les 400.000 persones que es necessitaven per de fer-la possible.
El Ripollès s'hi va bolcar massivament i va protagonitzar el que probablement va ser el major desplaçament de la història. Només les ANC de la comarca van mobilitzar unes 1.500 persones que es van traslladar a l'Alt Empordà en 23 autocars i una cinquantena de cotxes particulars. A més, desenes de persones més es van enllaçar a la cadena humana tant a les comarques gironines com a Barcelona o a les Terres de l'Ebre.
Galeria de fotos de la Via Catalana-tram 649 (Marc Cargol)
Galeria de fotos de la Via Catalana a Pont de Molins (Sergi Colomé)
Galeria de fotos de la Via Catalana, amb ulls ripollesos
Vídeo: La Via Catalana, a ritme de Txarango
Totes les notícies de la Via Catalana a ElRipollès.info
Especial Via Catalana a Nació Digital
