L'onada de calor acaba amb tempestes i calamarsa

Les temperatures han superat els 35 graus però les tempestes les han fet baixar. Van caure 45 llamps núvol-terra i un va provocar un incendi

Publicat el 11 d’agost de 2012 a les 16:08
Pedregada a Setcases. Foto: Jordi Valverde

L'onada de calor viu aquest dissabte el seu darrer episodi. Al Ripollès el darrer dia d'aquest episodi ha tingut les tempestes com a grans protagonistes al nord de la comarca. En aquest sentit, en poblacions com Molló i Setcases des del migdia que les precipitacions deixen pluja però, sobretot, calamarsa i pedra.

De fet, aquestes tempestes han fet recular els termòmetres tant en aquests punts com, indirectament, a la resta de la comarca on els núvols han guanyat terreny a mesura que avançaven les hores. Això no ha evitat que en localitats com Ribes de Freser hagin assolit una màxima de 35,4 ºC, el que suposa el màxim històric de l'estació de Meteoribes, posada en funcionament el 2009.

Cal al vespre les tempestes, localment amb calamarsa i pedra, van arribar al sud de la comarca, afectant fins i tot el Mercadal de Ripoll. Les quantitats recollides oscil·len entre els 22 litres de Molló i els 10 a l'entorn de la capital del Ripollès. A més, van caure un total de 45 llamps núvol-terra, un dels quals va provocar un incendi a Ogassa.

Les tempestes descarreguen en força al nord del Ripollès. Foto: Jordi Valverde