
El Ministeri espanyol de Foment reprendrà aquest dimarts les obres per instal·lar un sistema d'extinció d'incendis al túnel de Collabós de la carretera N-260. Els tall de trànsit tornaran a ser diürns -concretament de 7 del matí a les quatre de la tarda- almenys durant set dies. Concretament es realitzan el 31 de gener i l'1, el 2, el 6, el 7, el 8 i el 9 de febrer però no descarten allargar-ho fins els dies 13 i 14 de febrer. D'aquesta manera, es podrà circular per la principal infraestructura que uneix el Ripollès i la resta de la demarcació tant els divendres com els caps de setmana.
En aquesta ocasió la mesura s'ha comunicat a les administracions del Ripollès i la Garrotxa per intentar evitar el caos viari que es va produir en el primer intent de començar les obres el passat 12 de gener i que va indignar a institucions i usuaris. De nou, la principal via alternativa serà l'estreta carretera de Capsacosta (C-153), que uneix Sant Pau de Segúries amb la Vall de Bianya.
Senyalització insuficient i condicions meteorològiques adverses
Les queixes d'ajuntament i consells comarcals han provocat que en aquesta ocasió Foment hagi avisat amb una setmana i mitja d'antelació i hagi instal·lat alguns senyals per advertir els talls. Tanmateix la senyalització és incompleta i parcial ja que ni indica itineraris alternatius com la carretera de Vallfogona o la collada de Santigosa es i dóna per fet que les obres també es faran el 13 i 14 de febrer.
Un altre element crític és el moment en el qual Foment ha decidit executar les obres. Totes les previsions indiquen que a partir de divendres el país patirà una onada de fred molt important i no es descarta que nevi entre dijous i divendres. Tot plegat pot convertir les vies alternatives, colls de muntanya amb trams molt estrets, en vies perilloses a l'hora de circular-hi.
