Vint parelles participen al sopar del Programa Noces d'or

Publicat el 21 de novembre de 2008 a les 11:13
 
Aquest programa homenatja les parelles que celebren els cinquanta anys de matrimoni o de convivència. Dels convidats, 70 provenien de la Selva; 62, del Gironès; 42, de la Garrotxa; 40 del Baix Empordà; 36, del Pla de l’Estany; 30 de l’Alt Empordà i 20 del Ripollès.

El Programa “Noces d’Or”, organitzat pel Departament de Governació, el va crear la Generalitat de Catalunya l’any 1989 i consisteix en una estada de cinc dies i quatre nits a Santa Susanna, on s’organitzen tot un conjunt d’activitats fonamentades en el fet convivencial de la parella. El Programa es basa en l’atenció i la dinamització de la gent gran i, alhora suposa, segons el Departament, 'un reconeixement a les parelles que han viscut uns anys difícils de la nostra història recent i que han fet possible la construcció del nostre país amb el seu testimoni de convivència'.

Aquest any està previst que hi participin prop de 5.100 persones d’arreu del Principat, distribuïdes en diferents torns. Les activitats que es duen a terme durant els dies de l’estada estan organitzades i coordinades per un grup d’educadors de la Fundació Pere Tarrés.