Vora 150.000 viatgers anuals en les línies d'autobús de la comarca

Publicat el 12 d’abril de 2008 a les 10:03
 
Enric Pérez considera que l'augment de freqüències fet el juliol del 2006 ha ajudat a augmentar 'la cohesió social de la comarca' perquè més autobusos equivalen a que 'la gent es pot desplaçar amb més facilitat'. Aquest fet també permet que els ciutadans puguin accedir 'amb més facilitat als serveis' centralitzats molts d'ells a Ripoll però també a altres punts com l'Hospital Comarcal de Campdevànol per on hi tenen parada les tres línies.
El president de l'ens ha dit que el Ripollès és una comarca 'mes ben dotada' en transport públic per carretera que comarques que 'per volum d'habitants haurien de tenir un servei de transport públic molt més gran que el nostre'. Per Pérez, el Ripollès com a comarca té 'mancances' però cal que es valori aspectes com la bona xarxa de transport públic,

Des del Consell Comarcal creuen que actualment les tres línies són suficients. L'aposta futura seria fer un sistema de transport 'més a l'estil d'un mini taxi' destinat als nuclis més petits. Una línia d'autobús per aquests nuclis no seria rendible pel volum de passatgers.

Manel Mir, de l'empresa Mir, i Alexandre Juanola de Teisa, destacaven que el perfil més comú dels usuaris són gent gran que 'van a l'hospital de Campdevànol i la gent jove 'per traslladar-se on estudien'.