Els màxims dirigents de Ryanair han confirmat aquest dilluns al secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, la intenció de tancar un seguit de bases arreu d'Europa, entre elles la de Girona.
Després de la reunió, que s'ha celebrat a Dublín, Gavín ha explicat que la companyia justifica la decisió en un "mercat a la baixa a nivell europeu" i en el retard "ja sabut" en el lliurament de nous avions. Li han explicat també que alguns aeroports, entre els quals el gironí, "no són rendibles a la temporada d'hivern" i han subratllat les taxes que Aena cobra per utilitzar la infraestructura.
La decisió sobre les bases que es tancaran, però, "encara no és definitiva" i es prendrà en les properes setmanes, per la qual cosa Gavín ha confiat que finalment es pugui trobar alguna solució per "minimitzar l'impacte".
"Liderar la recerca d'una solució"
Així, i tot i que el Govern "no és ni propietari ni gestor de l'aeroport", Gavín ha afirmat que l'executiu català vol "liderar la recerca d'una solució per disposar d'un aeroport al servei de les persones i de l'economia del país".
En aquest sentit, i després d'una reunió que tenia com a objectiu fer un primer "intercanvi d'impressions" i obtenir informació "de primera mà", el Departament de Territori i Sostenibilitat demanarà ara reunir-se amb Aena per conèixer "quines accions té previstes per abordar la situació", amb la meta d'evitar que Ryanair marxi de Girona. A banda, Gavín ha anunciat que també hi haurà reunions amb el territori, per analitzar el context actual.
Ryanair reafirma al Govern la seva intenció de tancar la base de Girona
La aerolínia ho justifica per un "mercat europeu a la baixa" i per les taxes que li cobra Aena
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de setembre de 2019 a les 20:15
Et pot interessar
-
Societat
Fira de Barcelona preveu tancar l’exercici de 2025 amb un nou «rècord» de 350 milions d’ingressos
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de desembre
-
Societat
Va ser realment un accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic un any després
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
-
Societat
Barcelona estrena dos nous radars: on són i a quina velocitat multen?
