L'Ajuntament de Sabadell preveu atorgar la Medalla del Mèrit Ciutadà a títol pòstum a Muriel Casals i Couturier el proper 6 d'abril coincidint amb el 72 aniversari del seu naixement. La proposta es portarà al ple d’aquest dijous, 23 de febrer. Un cop s'aprovi, s’obrirà un període de 15 dies perquè totes les entitats i persones a títol individual que ho vulguin puguin presentar la seva adhesió.
"El reconeixement no és a la figura política, si no a la figura ciutadana de Muriel Casals, a tot el que ens ha aportat, era una persona amb un vincle extraordinari amb la nostra ciutat", destaca l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez. La idea del govern local passa per celebrar l'acte el dia del seu aniversari, tot i que encara s'han d'acabar de perfilar detalls d'acord amb la família.
Muriel Casals i Couturier va néixer a Avinyó, filla de Lluís Casals, advocat sabadellenc i soldat republicà exiliat. Al 1945 la família Casals Couturier va tornar de l’exili i es va establir a Sabadell, on Muriel Casals va passar la infància i la joventut.
La ciutat de Sabadell va celebrar un acte d'homenatge a Casals el mes de febrer de 2016, pocs dies després de la seva mort.
Sabadell concedirà la Medalla del Mèrit Ciutadà a Muriel Casals el 6 d'abril
Societat
El ple aprovarà aquest dijous la concessió
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
22 de febrer de 2017 a
les 14:11
Et pot interessar
-
Societat
El SEM atén 65 persones per les altes temperatures des del 18 d’agost
-
Societat
Què passa si la IA destrueix llocs de treball?
-
Societat
Eclipsar la realitat
-
Societat
Barcelona es regira contra una manifestació ultra i l'Ajuntament interpel·la la Generalitat
-
Societat
Sants enllesteix els guarniments de festa major amb un ull posat al cel
-
Societat
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
