La família, l'objectiu d'una campanya turística estesa per tot Catalunya

Pretén fomentar les relacions entre membres d'una mateixa família i amb d'altres a la vegada que s'explora el país

Octavi Bono, director general de Turisme, presentant la campanya a Tarragona
Octavi Bono, director general de Turisme, presentant la campanya a Tarragona | Jonathan Oca
12 d'abril del 2018
Actualitzat el 13 d'abril a les 10:08h
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha preparat una campanya enfocada al turisme familiar. Un públic que podria ser titllat de "mundà, trivial i fàcil de gestionar" però "res més allunyat de la realitat", ha volgut matissar Octavi Bono, director general de Turisme. Segons el representant de la Generalitat, les necessitats i les expectatives de cada família, i de cada membre d'aquesta unitat, "són molt diferents" i per tant, cal estar molt atents. El turisme familiar és un turisme potencial, ja que genera uns 4.400 milions d'euros anuals.

La campanya, sota el lema "Catalunya, Hola Família!", persegueix tres objectius ben clars: que les famílies es relacionin, no només entre els seus membres, sinó amb altres, que descobreixin el territori o que es fidelitzin amb aquest i sensibilitzar amb el respecte a l'entorn i a la natura. L'acció turística es desenvoluparà durant dos caps de setmana, arreu de Catalunya. Durant aquest termini de temps, 24 destinacions turístiques -que disposen del segell Natura i muntanya en família o Platja en família- i més de 220 empreses d'arreu de Catalunya que ofereixen més de 150 activitats. Els establiments que hi participen són hotels, càmpings, restaurants i empreses d'activitats i ofereixen descomptes en allotjament, tallers i menús especials, entre altres.

Aplicació per gaudir en família

Aquesta primera edició de la campanya girarà al voltant de "Llegendes en família". Què vol dir això? Des de l'ACT s'ha preparat acció perquè tota la família, grans i petits, coneguin la història del territori que visiten. Per tal de fer-ho més amè i més atractiu, s'ha desenvolupat una aplicació per a dispositius mòbils que estarà activa mentre duri la campanya. Aquesta eina permetrà als usuaris "buscar i caçar" -a l'estil Pokémon Go- els éssers màgics -i tradicionals- que han creat per aquesta ocasió. En total, n'hi ha 26.

Les dates clau per aquesta campanya són del 20 al 22 d'abril, es portarà a terme a diferents destinacions de costa i del 18 al 20 de maig, es desenvoluparà en les de l'interior i muntanya.
 

Alguns dels personatges màgics que es poden caçar a través de l'aplicació de l'ACT


Tarragona i Terres de l'Ebre

En el cas de la demarcació de Tarragona, hi participen més de 90 empreses i sis municipis: Salou, Vila-seca (La Pineda), Cambrils, el Vendrell, Els Ports i les Muntanyes de Prades. Durant el primer cap de setmana, participaran en la campanya els municipis de costa i en el segon, només les Muntanyes de Prades i els Ports.

Les bèsties màgiques que es podran capturar, a través de l'aplicació, en els municipis tarragonins són el Pirata Dragut (Salou), la Donzella (Vila-seca), la Farnaca (Cambrils), el Drac Caramot (El Vendrell), la Serena (Els Ports) i el Nen (Muntanyes de Prades).

Segons Octavi Bono, el turisme familiar al Camp de Tarragona suposa dues terceres parts del total anual. I a les Terres de l'Ebre, representa un 60%.

Podeu trobar més detalls sobre la campanya, com els establiments que hi participen i què ofereixen, en aquest enllaç.
 

Representants de cinc dels sis municipis tarragonins que participen en la campanya turística Foto: Jonathan Oca


Quins municipis hi participen?

A banda dels tarragonins, també hi prenen part en aquesta campanya Blanes, Berga, Calella, Calonge - Sant Antoni, Castelldefes, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Vilanova i la Geltrú.