Les estafes estan a l'ordre del dia. És igual que parlem d'imitacions físiques com de fraus en línia -de l'estil del phishing-, cada setmana es detecten múltiples estafes arreu del món. És per això que Check Pont Software Technologies elabora el rànquing de les empreses més estafades cada trimestre.
Entre l'abril i el juny d'aquest 2024, Microsoft continua sent la marca més imitada als atacs de phishing, amb més de la meitat dels intents, un 57%. Apple és la segona empresa, amb un 10%, i LinkedIn, la tercera (7%). Mentrestant, Adidas, WhatsApp i Instagram tornen al top 10 per primera vegada des del 2022.
El sector tecnològic es manté com la indústria més afectada en la suplantació d'identitat de marques, seguit per les xarxes socials i la banca. Empreses com Microsoft, Google o Amazon, totes tres a la llista, ofereixen serveis essencials i d'ús freqüent, com ara el correu electrònic i les compres en línia. Això significa que els usuaris és més probable que responguin a missatges que semblen enviats per les empreses.
Quin és el top 10 per al segon trimestre del 2024?
- Microsoft (57%)
- Apple (10%)
- LinkedIn (7%)
- Google (6%)
- Facebook (1,8%)
- Amazon (1,6%)
- DHL (0,9%)
- Adidas (0,8%)
- WhatsApp (0,8%)
- Instagram (0,7%)