El Departament de Salut ha confirmat aquest dimecres que des del 2 juliol s'han notificat un total de 29 casos de xarampió a Catalunya. Els afectats són de forma gairebé exclusiva persones no vacunades, majoritàriament adults joves i només la meitat dels casos confirmats ha requerit hospitalització.
Salut adverteix que la gran mobilitat de persones, especialment entre països de la Unió Europea, ha comportat la reintroducció del virus del xarampió a Catalunya, i que aquesta malaltia, tot i ser molt transmissible, és fàcilment prevenible mitjançant la vacunació. Per això, Salut demana que es continuïn mantenint unes bones cobertures de vacunació del xarampió en la població, administrant les dues dosis corresponents de la vacuna triple vírica (xarampió-rubèola-galteres) als 12 mesos i als 4 anys, segons el calendari vacunal vigent.
Des dels centres d'atenció primària, i d'acord amb criteris clínics, els metges de família recomanen l'administració de la vacuna triple vírica a determinades persones adultes, nascudes després de l'any 1966 que no hagin estat vacunades del xarampió i que no tinguin constància d'haver patit la malaltia. Les vacunes estan disponibles de forma gratuïta en totes els centres d'atenció primària.
El xarampió es una de les malalties infeccioses més contagioses que es transmet habitualment per contacte directe amb les secrecions nasals o de la gola de les persones infectades. La simptomatologia del xarampió consisteix bàsicament en febre, congestió nasal, irritació de la gola, tos seca i conjuntivitis. Després d'uns 4 dies de l'inici de la simptomatologia general, apareix una erupció de taques vermelles, planes i de forma irregular, primer a la cara, darrera de les orelles, i posteriorment s'estén al tronc, braços i cames.En els adults la simptomatologia és la mateixa que en els infants, però el quadre pot ser més greu.
Des que l'any 2000 és va aconseguir l'eliminació del xarampió autòcton a Catalunya, han aparegut ocasionalment casos importats, que en algunes ocasions han donat lloc a brots amb un nombre limitat d'afectats.
Excepcionalment, l'any 2006 es va presentar un brot originat per un cas importat que va afectar al voltant de 400 persones, principalment nadons menors de l'edat de vacunació, a partir d'aquell moment es va baixar dels 15 als 12 mesos l'edat d'administració de la primera dosi de vacunació, i l'any 2010 un segon brot afectant unes 300 persones, majoritàriament població adulta jove.
29 casos de xarampió en quinze dies a Catalunya
Societat
Els afectats no estaven vacunats o no havien completat la pauta de vacunació
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Bombers continuen treballant en l'incendi a l'Alta Ribagorça, que ja ha cremat 37 hectàrees Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
17 de juliol de 2013 a
les 17:40
Et pot interessar
-
Societat
Un gimnàs a l'aire lliure davant el mar: «Fem esport i comunitat tot i la calor»
-
Societat
Ferit greu un home després de caure d'un vaixell i tallar-se amb l'àncora al litoral de Barcelona
-
Societat
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Societat
La UE reunirà dimarts d'urgència els ministres d'Interior per abordar la crisi migratòria de Ceuta
-
Societat
Treure la llengua de l'armari: així són les trobades LGTBIQ+ en català
-
Societat
Estabilitzat l'incendi agrícola de Montblanc que ha obligat a tallar la TV-2421
