La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat, a les 17.50 hores, la fase d’alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) pel risc fort d’allaus en alguns punts de muntanya.
Segons l’Institut Geològic de Catalunya (IGC), demà dijous a partir de les 00.00 hores, el RISC D’ALLAUS és FORT (de nivell 4’, segon nivell més elevat de risc) a la zona de l’Aran i Franja Nord Pallaresa, encara que la previsió marca que l’evolució del perill amb el pas de les hores tendeix, en general, a disminuir.
La nevada del cap de setmana passat, amb gruixos de neu recent de 40 a 60cm a l’Aran i Franja Nord de la Pallaresa, s’està desestabilitzant pel fort augment de les temperatures, i des d’ahir que s’estan produint petites allaus accidentals i fins i tot espontànies en orientacions sud.
Davant de la possibilitat de pluja a cota alta de cara a demà, farà que el perill d’allaus augmenti de marcat avui, a fort demà, amb allaus espontànies en qualsevol vessant.
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 03 de febrer de 2010 a les 18:27
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen