La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat, a les 17.50 hores, la fase d’alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) pel risc fort d’allaus en alguns punts de muntanya.
Segons l’Institut Geològic de Catalunya (IGC), demà dijous a partir de les 00.00 hores, el RISC D’ALLAUS és FORT (de nivell 4’, segon nivell més elevat de risc) a la zona de l’Aran i Franja Nord Pallaresa, encara que la previsió marca que l’evolució del perill amb el pas de les hores tendeix, en general, a disminuir.
La nevada del cap de setmana passat, amb gruixos de neu recent de 40 a 60cm a l’Aran i Franja Nord de la Pallaresa, s’està desestabilitzant pel fort augment de les temperatures, i des d’ahir que s’estan produint petites allaus accidentals i fins i tot espontànies en orientacions sud.
Davant de la possibilitat de pluja a cota alta de cara a demà, farà que el perill d’allaus augmenti de marcat avui, a fort demà, amb allaus espontànies en qualsevol vessant.
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de febrer de 2010 a
les 18:27
Et pot interessar
-
Societat
Un mort i una ferida greu en un xoc frontal a l'N-II, al pas per Malgrat de Mar
-
Societat
CCOO es nega a modificar l'acord amb el Govern però intenta sumar-hi els sindicats crítics
-
Societat
L’ERO de Nestlé afectarà almenys 178 treballadors a Catalunya
-
Societat
Investiguen una presumpta agressió sexual al Raval a Barcelona
-
Societat
Nou pacte per rehabilitar el Besòs: Generalitat i Ajuntament de Barcelona prometen 415 milions en 10 anys
-
Societat
Els sindicats crítics amb Educació fan una nova crida al diàleg en el tret de sortida de les vagues
