La vacunació contra la Covid-19 avança al País Valencià a un ritme més lent del previst, com en altres comunitats i indrets d'Europa. Fins ara 5.000 valencians han rebut la primera dosi de la vacuna de Pfizer per combatre el coronavirus, en un procés que ha arribat ja a 50 residències de persones grans.
Batiste Martí es va convertir en el primer valencià vacunat el diumenge 27 de desembre, una data simbòlica en què van rebre la injecció 776 persones en residències de Sant Vicent del Raspeig, Torrent, Rafelbunyol, Benissanó, Almassora i Borriana. El 15% dels 334 centres del territori valencià ja han rebut el medicament i a hores d'ara estan vacunats el 12% de les persones que resideixen o treballen en aquests centres.
La vacunació s'anava a reprendre l'endemà, però una errada logística de l'empresa va fer que les dosis previstes per aquella setmana es demoressin fins dimarts, quan va aterrar a València un avió amb el primer gran enviament de sèrums per immunitzar contra el virus.
[noticia]213869[/noticia]
El fet que la setmana comptés amb un festiu, l'1 de gener, sumat a l'errada logística de Pfizer, ha impedit a la Generalitat Valenciana augmentar el ritme de vacunació. S'han prioritzat les residències sense casos de Covid-19 des que va començar la pandèmia; i tot seguit es vacunaran els centres que no hagin tingut cap cas en els darrers 90 dies. Després es posarà la injecció a les residències sense casos actius i, finalment, la resta de centres.
[plantillacoronavirus]
5.000 persones s'han vacunat contra la Covid-19 al País Valencià
La Generalitat Valenciana ha prioritzat les residències sense casos de Covid per les primeres vacunacions
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de gener de 2021 a les 15:34
Et pot interessar
-
Societat Més d'una vintena de morts pel desbordament d'un riu a Texas
-
Societat Retards que poden superar l'hora a la línia R4 per l'avaria d'un tren
-
Societat Cereria Subirà: «El pare es va passar 60 anys embolicant ciris»
-
Societat El Meteocat emet un avís per temps violent a set comarques durant la tarda de dissabte
-
Societat Mor una dona atropellada pel seu propi cotxe al districte de Gràcia de Barcelona
-
Societat El SEM atén 817 persones durant la primera onada de calor que s'ha allargat una setmana