El jutge ha absolt per falta de proves Ibrahim i Charaf, els dos primers joves jutjats per les protestes de la sentència de l'1-O. Els dos nois van passar vuit mesos en presó preventiva i van ser posats en llibertat a principis de juliol, un cop finalitzat el judici. La Fiscalia i la Generalitat demanaven penes de presó, però finalment l'Audiència de Girona ha acordat l'absolució.
Segons ha explicat el bufet d'advocats de Benet Salellas, que ha portat la defensa dels nois, el tribunal conclou que només un agent dels Mossos afirma identificar-los a distància i que, en un "context caòtic", això no és suficient per condemnar-los. "La posada en llibertat ja va ser un bon presagi", ha dit la defensa dels joves.
La Fiscalia va mantenir la petició de 9 anys de presó i multes de 7.200 euros acusant els joves d'haver llançat pedres contra una furgoneta de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d'Esquadra i lesionar dos agents durant els aldarulls de la nit del 16 al 17 d'octubre.
Absolts Ibrahim i Charaf després de vuit mesos empresonats per les protestes de la sentència
Els dos joves van ser posats en llibertat després de finalitzar el judici a principis de juliol
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 22 de juliol de 2020 a les 13:09
Actualitzat el 22 de juliol de 2020 a les 13:43
Et pot interessar
-
Societat Tanquen un restaurant de Sant Adrià de Besòs per un brot de salmonel·la que afecta una vintena de persones
-
Societat El temps d'aquest dilluns 9 de juny: matí amb ambient assolellat i tarda amb algun núvol
-
Societat Quin impacte tindria per als avions grans allargar la pista del Prat? Una dada oculta treu el cap
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat A partir d'avui et trucaran menys i podràs identificar les trucades comercials
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa