El Departament d'Acció Climàtica i la comunitat de regants del canal d'Urgell faran front comú per exigir la modernització del rec al Ministeri d'Agricultura, segons ha explicat l'executiu català. En una reunió celebrada aquest dilluns a Barcelona, regants i Departament han compartit la gravetat extrema de la situació, just a la vigília que es tanqui per primera vegada en 160 anys d'història en plena temporada de reg.
[noticia]255540[/noticia]
El Govern i els regants també han acordat treballar de la mà per aconseguir una inversió imprescindible per garantir el futur del sector i un ús sostenible de l'aigua davant el context actual d'emergència climàtica. Ambdues parts comparteixen "l'enuig i la preocupació" davant la situació molt complicada que provoca una sequera severa que afecta unes 50.000 hectàrees de reg al canal d'Urgell.
La consellera d'Acció Climàtica, Teresa Jordà, va proposar la setmana passada per carta al ministre d'Agricultura, Luis Planas, signar un conveni per cofinançar la modernització del canal d'Urgell, on el Govern assumiria el 60% dels cost i el 40% restant l'Estat. Segons el Govern, el canal d'Urgell és la xarxa de reg de l'Estat més antiga sense modernitzar.
Durant la reunió els regants han compartit amb el Departament la planificació de cultius que han dut a terme pensant en la sequera a curt, mig i llarg termini. El pla té en compte un escenari en el qual no millorarien els cabals disponibles per al reg a través del canal que depèn de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre.
[noticia]254554[/noticia]
D'altra banda, durant la tarda, la consellera Jordà i el secretari general del Departament, David Mascort, s'han reunit amb a la Taula Agrària i han compartit el compromís del Govern d'ajudar el sector a fer front a les pèrdues derivades de la sequera.
[noticia]226565[/noticia]
Acció Climàtica i regants exigeixen a l'Estat la modernització del canal d'Urgell
El Govern insisteix que el Ministeri d'Agricultura aporti el 40% de la inversió

- Al canal d'Urgell el reg és a manta -
- Oriol Bosch / ACN

- Un regant del canal d'Urgell, en una imatge d'arxiu -
- Oriol Bosch / ACN
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 24 d’abril de 2023 a les 16:39
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona