L'operació ha començat a les vuit del matí d'aquest dimecres i s'ha allargat fins a les 18 hores, durant les quals hi han participat més de 15 professionals liderats pel neurocirurgià José Hinojosa. Ara, tal com ha informat l'hospital barceloní, l'Oliver es recupera a l'UCI, en la qual estarà ingressat durant uns dies fins que sigui traslladat a planta. Posteriorment, s'avaluarà el tumor per preparar el tractament oncològic més adequat.
El pare de l'Oliver ha celebrat en declaracions als mitjans que "tot ha sortit bé" i ha explicat que ara enfronten els dies més decisius per a la plena recuperació del seu fill. Tanmateix, ha reconegut que l'espera ha estat "una mica dura" per la família, tot i que ja sabien que la intervenció es podia allargar.
Procedent de Mèxic, concretament de Cancun, el nen (que és originari de Màlaga) ja va ser intervingut divendres passat en una primera operació que va ser tot un èxit. La primera de totes les operacions va ser per intentar frenar la hidrocefàlia que patia, que és bàsicament l'acumulació de líquid a dins de les cavitats profundes del cervell. Si hi ha massa líquid s'exerceix una forta pressió sobre l'òrgan, creant molts problemes.
Només el Sant Joan de Déu el pot operar en condicions -a més de ser pràcticament l'únic hospital que es va oferir voluntari- en una intervenció tan complicada, d'aquestes característiques, en una zona tan vulnerable com el cervell i per a un nen tan petit com l'Oliver.
[h3]Un trasllat en avió fet amb molta cura[/h3]
L'Oliver va aterrar a Barcelona el passat 26 d'octubre, a l'aeroport del Prat. Una UVI mòbil ja l'esperava a la pista cap al centre mèdic. També el seu pare i el seu tiet. Allà, se li ha realitzat un escàner per a poder sotmetre'l a una intervenció d'urgència per treure-li la porció més gran possible del seu tumor. L'hospital de Sant Joan de Déu és el centre més preparat per a aquesta operació. Segons expliquen des del centre, la família va demanar consell a diferents especialistes i els van recomanar que enviessin l'Oliver a l'hospital barceloní per tal de ser intervingut en aquesta cirurgia complexa.
L'evolució mèdica de l'Oliver es va convertir en una contrarellotge sanitària des que, el 13 d'octubre, els seus pares van decidir portar-lo a l'hospital perquè es trobava dèbil i apàtic. Allà, se li va diagnosticar un càncer cerebral de pronòstic greu que li provoca hidrocefàlies -aigua al cervell-. Amb la seva arribada a Barcelona, ja ha aconseguit superar el primer entrebanc per la seva recuperació.