El telèfon d'emergències 112 ha rebut fins a les 14 hores d'aquest diumenge a Catalunya un total de 178 trucades relacionades amb el fort vent, que han generat 127 incidències, la majoria al Maresme (96), Vallès Oriental (28) i Barcelonès ( 18). En un comunicat, Protecció Civil ha informat que, per municipis, Mataró (Barcelona) és on més trucades hi ha hagut (66), i que el 74,6% de les trucades s'han derivat als Bombers de la Generalitat i Bombers de Barcelona, i la resta a Mossos d'Esquadra i Policia Local.🔴 RECORDA.
— Protecció civil (@emergenciescat) January 19, 2020
ALERTA dels plans #NEUCAT #INUNCAT i #VENTCAT. PRECAUCIÓ #ProteccioCivil https://t.co/6OacpAKkFq
Els Bombers han realitzat 119 serveis per incidències relacionades amb el vent, i la regió més afectada ha estat la Metropolitana Nord, amb gairebé un centenar d'avisos, la majoria al Vallès i el Maresme. A més, el Servei Català de Trànsit ha informat que s'ha tallat la carretera BV-4024 a Coll de Pal (Girona) per fort vent.
La llevantada que ja ha començat avui es mantindrà de cara a dilluns, quan s'esperen més afectacions en l'entorn urbà de les comarques de Barcelona, mentre que la previsió de pluges abundants s'iniciarà dimarts.