L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assumit aquest divendres i per als propers tres anys el càrrec d'enviada especial per la relació mundial de les ciutats amb les Nacions Unides. El congrés mundial de CGLU (Ciutats i Governs Locals Units), la principal xarxa mundial de ciutats, ha tancat l'Assemblea General de Durban, a Sud-Àfrica, consolidant el paper de Barcelona.
La capital catalana segueix compromesa amb l'estructura de direcció de l'organització i reforça el seu rol amb l'encàrrec de liderar les relacions amb Nacions Unides a través de Colau. Barcelona manté també la seu permanent de l'organització, que opera des del carrer Avinyó. CGLU agrupa més de 250.000 governs locals, metropolitans i regionals de 140 països.
Prop de 3.000 persones han participat des de dilluns en aquesta cimera, que se celebra un cop cada tres anys. L'alcalde marroquí d'Alhucemas, Mohamed Boudra, ha estat escollit president de Ciutats i Governs Locals Units.
Colau s'ha felicitat pel fet que s'hagi aconseguit una candidatura de consens, geogràficament equilibrada, i que amplia la presència de dones. "Avui, les ciutats sortim més fortes d'aquest congrés", ha dit en la seva intervenció en el principal òrgan de representació de la xarxa.
Ada Colau és nomenada enviada especial per la relació de les ciutats amb les Nacions Unides
L'alcalde marroquí d'Alhucemas, Mohamed Boudra, ha estat escollit president de Ciutats i Governs Locals Units
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de novembre de 2019 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Societat
Un fons promotor de «colivings» fuig de Barcelona en ple auge regulador
-
Societat
El TSJC ratifica la presó provisional per als pares del nadó maltractat a Barcelona
-
Societat
Protesta veïnal coincidint amb el centenari de l'obertura del Park Güell
-
Societat
Les dones migrades que sostenen l’economia invisible
-
Societat
Això és el que has de fer perquè no t'apugin el lloguer abans que caigui la norma: el pas a pas
-
Societat
El refugi de l'Alt Pirineu que ha quedat colgat per la neu
