Conscient que les noves plataformes com Uber o Cabify han arribat per quedar-s'hi, el Govern estudia mesures per "modernitzar" el sector del taxi. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat avui un nou decret llei per frenar l'intrusisme al taxi, que ha d'anar acompanyat de mesures per fer-lo més eficient, com la possibilitat de pactar el cost per trajecte per avançat.
El conseller ha posat diverses propostes damunt de la taula, entre les quals destaca la possibilitat de pactar el preu del trajecte per avançat, com a mínim en viatges que no siguin dins del mateix municipi.
La Generalitat també explora el cobrament individual a cada passatger i la contractació del taxi segons la seva classe. També es vol incorporar les noves tecnologies de forma més efectiva –fent èmfasi en les aplicacions mòbils– i que les noves flotes siguin ambientalment més sostenibles.
Aquestes mesures arribaran a través d'un altre decret o una nova llei del taxi, que es treballarà intensament a partir del setembre i s'haurà de consensuar amb el gremi. "Tenim una legislació molt rígida que impedeix que el taxi es pugui modernitzar", ha apuntat Rull.
Adeu als taxímetres? Obren la porta a pactar el cost del trajecte per avançat
El Govern estudia mesures per “modernitzar” el taxi i frenar l’amenaça d’Uber i Cabify

- Imatge d'arxiu d'un taxi a Barcelona | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de juliol de 2017 a les 19:40
Actualitzat el 01 d’agost de 2017 a les 18:30
Et pot interessar
-
Societat El nou reglament d'estrangeria: què canvia per a les persones que arriben a Catalunya
-
Societat Ridícul d'uns lladres a Catalunya: roben en una empresa i acaben delatats pel GPS d'un dels iPads assaltats
-
Societat Més de 600 voluntaris forestals reivindiquen la seva tasca en prevenció i extinció d’incendis
-
Societat El temps del cap de setmana del 24 i 25 de maig: el sol guanya (gairebé) la batalla
-
Societat Condecoren el mosso que va liderar el cas de la nena que va patir abusos sota protecció de la DGAIA
-
Societat Els simuladors de metro obren les portes a la ciutadania per celebrar els 100 anys del servei