L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) del ministeri espanyol de Foment ha demanat la intervenció de l'Exèrcit per buidar l'aigua acumulada al llarg d'un quilòmetre de les vies del tren d'alta velocitat a Girona, que ha arribat a arribar als set metres d'altura.
Fonts d'Adif han confirmat que s'ha sol·licitat a la Generalitat l'activació de la Unitat Militar d'Emergències (UME), amb la finalitat de poder tenir efectius de les Forces Armades per resoldre la problemàtica de Girona. La Conselleria d'Interior ha explicat que s'ha tramitat favorablement la petició d'Adif i que s'ha instat a l'Exèrcit a solucionar la situació amb celeritat, després de l'afectació dels últims tres dies en el servei de l'AVE entre Girona i Figueres.
En declaracions a Europa Press, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Girona, Carles Ribas, ha afirmat que la causa d'aquesta inundació de les vies seria que el temporal de pluja de diumenge i dilluns hauria enderrocat un mur de contenció. Ribas ha lamentat que aquesta paret -que separava un rierol de les vies- ha estat construïda amb totxos i sense estar subjectada "per cap part", així que ha avançat que l'Ajuntament de Girona ha sol·licitat a Adif les certificacions de l'obra de l'AVE a la ciutat.
Alhora, Ribas ha afegit que després de valorar la informació de l'administrador públic d'infraestructures, el consistori de Girona estudiarà la possibilitat d'emprendre accions legals contra el Ministeri de Foment. Fonts d'Adif han reiterat que no tenen cap previsió sobre quan podran restablir la circulació de l'AVE entre Girona i Figueres, tenint en compte que els trens d'alta velocitat continuen sense funcionar en els dos sentits de la marxa d'aquest tram.
Adif ha de recórrer a l'exèrcit per drenar els túnels del TAV
L'Ajuntament de Girona estudia emprendre accions legals contra el ministeri de Foment per la caiguda del mur que va inundar les vies
ARA A PORTADA
Publicat el
01 d’octubre de 2014 a
les 18:31
Et pot interessar
-
Societat
Quant cal esperar per ser atès per un metge especialista a Barcelona?
-
Societat
Així serà el pla alternatiu de transport durant les obres del túnel del Garraf
-
Societat
Les vagues i protestes s'enquisten als serveis municipals de Barcelona davant un Collboni que no mou fitxa
-
Societat
Nova polèmica pel català en un restaurant de Barcelona
-
Societat
Acusen Adif de tombar la web catalana que informava de l'estat de Rodalies
-
Societat
Admesa a tràmit una segona denúncia per agressió sexual contra Íñigo Errejón
