L’Audiència Provincial de Barcelona ha ordenat l’admissió a tràmit d’una querella interposada per la secció sindical de la CGT a TMB contra la presumpta contractació irregular de quatre treballadors per part de la direcció de la companyia.
La secció sindical de CGT a Transports de Barcelona havia presentat una querella per prevaricació administrativa i tràfic d’influències en la contractació temporal de quatre treballadors temporals per al Centre d’atenció al client i el Departament de Logística, Vendes i Recaptació del Metro, sense que prèviament es publiqués una convocatòria interna. En un primer moment, el jutjat d’instrucció número 24 de Barcelona va dictaminar la inadmissió a tràmit d’aquesta querella, una decisió que ara ha revocat l’Audiència, que retorna el cas a aquell jutjat.
L'auto del tribunal recull que la querellada és la responsable de la unitat de selecció i identificació de personal de TMB, que el juny de 2015 va fer aquestes contractacions sense seguir els procediments regulats per a la denominada “borsa d’hores”. Els fets van motivar una denúncia davant de la Inspecció de Treball, que va proposar iniciar un procediment sancionador per una infracció administrativa.
Segons el text de l’Audiència, el text assenyala que “tres de les quatre persones contractades són familiars directes (germana, filla i fill) d’altres treballadors” i que “ostenten càrrecs en diversos sindicats del que formen part treballadors de l’empresa”. L’auto apunta que, en les conclusions de la Inspecció de Treball, l’empresa no va aportar els motius de les contractacions al marge dels acords assolits en la denominada “borsa de treball” ni de les relacions familiars entre contractats i sindicalistes de TMB, que caldran ser acreditades.
Per tot això, l’Audiència considera que aquests fets podrien ser constitutius dels “il·lícits penals” que recull la querella, és a dir, tràfic d’influències i prevaricació administrativa.
Admesa a tràmit la querella per la presumpta contractació irregular de quatre treballadors a TMB
Societat
La secció sindical de CGT denuncia que es van fitxar "a dit" familiars de sindicalistes d’UGT i SIT
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de març de 2016 a
les 17:42
Et pot interessar
-
Societat
Anthropic i OpenAI demanen «baixar el ritme» de desenvolupament de la IA
-
Societat
Catalunya Last Call: divuit veus per tornar a debatre
-
Societat
Mor una dona en un xoc frontal entre dos turismes a la BV-2005 a Torrelles de Llobregat
-
Societat
La Marxa de la Llibertat de 1976 reivindica el seu llegat en el moviment ciutadà pacifista
-
Societat
Quan la «superintel·ligència» artificial amenaça el futur de la humanitat: les ombres del cas Anthropic
-
Societat
Cau un grup criminal relacionat amb més de 70 assalts en empreses dels Països Catalans
