Airbnb paga la multa imposada per la Generalitat

Els 30.000 euros de sanció han aixecat crítiques dels usuaris de la plataforma

Publicat el 30 de juliol de 2014 a les 18:38
Airbnb ha pagat la sanció de 30.000 euros que li va imposar el Govern per comercialitzar apartaments turístics que no compleixen en la llei vigent a Catalunya, tot i que ha pres la decisió de recórrer la multa. La multinacional nord-americana ha assegurat que continuaran treballant per tal que les persones que anuncien el seu apartament al portal d'Airbnb compleixin amb les seves obligacions i per col·laborar amb el Govern de Catalunya "per intentar aconseguir un marc jurídic just i raonable".

El Departament d'Empresa va remetre el passat 19 de juny un expedient sancionador a la companyia líder en allotjaments turístics a través d'Internet, Airbnb, on després de diferents advertiments l'imposava una sanció de 30.000 euros de multa, la més alta que es pot posar, per comercialitzar allotjaments que no compleixen en la llei vigent a Catalunya.

A més d'aquest expedient sancionador a la companyia, el Departament va obrir converses amb els operadors de telecomunicacions que operen a Catalunya perquè ''bloquegin'' l'adreça IP d'accés a Internet d'aquesta companyia per evitar que els usuaris puguin accedir a la seva oferta d'allotjaments de Catalunya. Així mateix, també es va posar en contacte amb el Ministeri d'Indústria espanyol per instar al tancament d'aquest portal a l'estat espanyol.

El portal Airbnb va negar que fomenti l'economia submergida, ja que totes les transaccions es fan per Internet i per tant queden registrades. A més l'empresa va enviar "un recordatori a tots els amfitrions amb el que van guanyar l'exercici anterior perquè ho incloguin a la declaració de la renda".