Airbnb ha pagat la sanció de 30.000 euros que li va imposar el Govern per comercialitzar apartaments turístics que no compleixen en la llei vigent a Catalunya, tot i que ha pres la decisió de recórrer la multa. La multinacional nord-americana ha assegurat que continuaran treballant per tal que les persones que anuncien el seu apartament al portal d'Airbnb compleixin amb les seves obligacions i per col·laborar amb el Govern de Catalunya "per intentar aconseguir un marc jurídic just i raonable".
El Departament d'Empresa va remetre el passat 19 de juny un expedient sancionador a la companyia líder en allotjaments turístics a través d'Internet, Airbnb, on després de diferents advertiments l'imposava una sanció de 30.000 euros de multa, la més alta que es pot posar, per comercialitzar allotjaments que no compleixen en la llei vigent a Catalunya.
A més d'aquest expedient sancionador a la companyia, el Departament va obrir converses amb els operadors de telecomunicacions que operen a Catalunya perquè ''bloquegin'' l'adreça IP d'accés a Internet d'aquesta companyia per evitar que els usuaris puguin accedir a la seva oferta d'allotjaments de Catalunya. Així mateix, també es va posar en contacte amb el Ministeri d'Indústria espanyol per instar al tancament d'aquest portal a l'estat espanyol.
El portal Airbnb va negar que fomenti l'economia submergida, ja que totes les transaccions es fan per Internet i per tant queden registrades. A més l'empresa va enviar "un recordatori a tots els amfitrions amb el que van guanyar l'exercici anterior perquè ho incloguin a la declaració de la renda".
Airbnb paga la multa imposada per la Generalitat
Els 30.000 euros de sanció han aixecat crítiques dels usuaris de la plataforma
ARA A PORTADA
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
La «marea groga» desborda Barcelona en una nova mostra de força: «Menys policia, més educació» Gerard Mira
-
-
Vila confia que el TC avalarà la vehicularitat del català: «Tenim el millor model d'Europa» Lluís Girona Boffi
-
Es disparen les denúncies per discriminació lingüística: la Generalitat va rebre'n 3.600 el 2025 Lluís Girona Boffi
Publicat el
30 de juliol de 2014 a
les 18:38
Et pot interessar
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
-
Societat
Mestres i professors tallen la B-23 a Sant Joan Despí
-
Societat
Els catalans aïllats a Madrid faran quarantena fins al 21 de juny: així funciona el protocol
-
Societat
Més de la meitat de migrants que arriben marxen al cap de pocs anys
