Albert Solà ha presentat un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional en què sol·licita que ordeni al Suprem admetre la seva demanda de paternitat contra el Rei Joan Carles i reconegui que ha estat vulnerat el seu dret a obtenir una tutela judicial efectiva.
En el seu recurs, a què ha tingut accés Europa Press, critica la "indefensió" soferta arran de la sentència dictada el gener passat pel Tribunal Suprem que admetia a tràmit la demanda que ha presentat contra Juan Carlos de Borbón, argumentant que no s'acompanyava del principi de prova que exigeix la llei per donar versemblança a la seva pretensió.
Defensa haver aportat "bastants indicis"
Solà defensa que ha aportat "bastants indicis" per sustentar la seva demanda, recorda que la jurisprudència ha declarat que n'hi ha prou amb oferir una sèrie de proves perquè es practiquin en el moment adequat i subratlla cal exigir als tribunals "la realització de l'activitat necessària per arribar a la veritat material".
"La càrrega de la prova ha de recaure sobre qui tingui major facilitat per provar un fet", prossegueix la defensa de Solà, que precisa que el seu client ha presentat, entre d'altres indicis, les cartes enviades a La Casa Real i una prova d'ADN, que, "si bé és parcial, n'hi hauria prou amb el testimoni del perit criminalista".
"És clar que s'ha d'exigir als òrgans judicials la realització de l'activitat necessària per arribar a la veritat material, abandonant per això històriques interpretacions rígides i formalistes respecte de la càrrega de la prova", afegeix.
Aplicar el Codi Civil Català
En qualsevol cas, l'advocat de Solà, Francesc Bueno, adverteix que s'hauria d'haver aplicat el Codi Civil de Catalunya ja que el seu client ostenta el veïnatge civil català. Segons aquest text, "no cal" presentar cap principi de prova, per la qual cosa la seva demanda hauria d'haver estat admesa a tràmit.
Basa el seu recurs d'empara al "dèficit de tutela" en què va incórrer la resolució de la Sala del Civil del Tribunal Suprem al no haver "entrat en el fons de la pretensió en virtut d'una interpretació dels fets que no es compadeix ni amb la realitat dels esdeveniments, ni amb un criteri raonable" de resolució del litigi.
Segons el recurrent, el rei Joan Carles va mantenir una relació amb la seva mare biològica, Anna María Bach Ramon, abans de ser proclamat cap de l'Estat. Solà, nascut a Barcelona el 1956, ha estat criat en una família adoptiva.
Albert Solà vol que el Suprem admeti la demanda de paternitat contra el rei Joan Carles
Ha presentat un recurs d'empara al Tribunal Constitucional
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de març de 2015 a
les 14:44
Et pot interessar
-
Societat
Aquestes són totes les empreses que s'han passat al català en l'últim any
-
Societat
Catalunya subvencionarà la rehabilitació d'habitatges en municipis rurals
-
Societat
El tall del túnel de Rubí farà que les mercaderies tardin set hores de Portbou a Barcelona
-
Societat
La segona denunciant d'Errejón no es ratifica al jutjat i aboca el cas a l'arxivament
-
Societat
Una quota del 40% de català al Piromusical de la Mercè: nova proposta a Barcelona
-
Societat El 95% dels mestres rebutgen en una consulta l'acord de CCOO i UGT amb Educació
