Els gossos salsitxa són una raça d'animals originària d'Alemanya. Es caracteritzen pel seu cos allargat i les extremitats curtes, uns trets que els fan certament graciosos i que enamoren a molts amants dels animals. Ara, però, formen part del debat públic a Alemanya per la possibilitat que se'n prohibeixi la cria.
La polèmica forma part de la llei de benestar animal, del mateix estil que es va aprovar a l'Estat. La intenció del govern alemany és establir la prohibició de criar gossos salsitxa davant l'"anomalia esquelètica" de la raça, fet que els comporta problemes de salut greus i una vida de patiment.
L'executiu alemany fa referència a malalties degeneratives com les hernies i discopaties, que deriven en problemes de mobilitat. Les modificacions genètiques de la cria amb el pas dels anys han agreujat aquestes molèsties, ja que els gossos salsitxa cada cop tenen els trons més llargs i les potes més curtes.
Ara bé, l'objectiu de la llei no és erradicar els gossos salsitxa, sinó perseguir la "cria mitjançant la tortura". Es tracta d'aturar l'activitat dels criadors "sense escrúpols", segons explica el govern alemany. Ara bé, alguns col·lectius animalistes han protestat contra la proposta de llei i demanen modificacions per protegir els gossos, encara que reconeixen que una part de la norma sí que té "canvis sensats".
[plantillavirals]
Alemanya estudia prohibir la cria de gossos salsitxa
Societat
L'executiu del país prepara una nova llei de benestar animal que vol perseguir els criadors "sense escrúpols"
- Un gos salsitxa, en una imatge d'arxiu -
- Unsplash / Marcus Wallis
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de març de 2024 a
les 15:40
Et pot interessar
-
Societat
Concentració davant la Fira Barcelona per denunciar la gestió del Govern en habitatge
-
Societat
Blocus i el Cojo Manteca
-
Societat
Què diu el nou protocol dels Mossos per utilitzar gas pebre?
-
Societat
El «boom» de la visibilitat trans en temps de campanya electoral: del franquisme a la Transició
-
Societat Les famílies qüestionen el boicot a les colònies i plantegen alternatives de pressió
-
Societat
Crida de la família de Guillem Agulló perquè l'Estat el reconegui com a víctima del terrorisme
