Alemanya només administrarà de manera general la vacuna d'AstraZeneca als majors de 60 anys, segons han acordat aquest dimarts el govern federal i els poders regionals, davant els efectes secundaris i alguns casos de trombosi detectats.
La mesura se sostè per la recomanació de la Comissió Permanent per a la Vacunació, que ha advocat per limitar als majors de 60 anys la inoculació del fàrmac per "les dades existents sobre els possibles efectes secundaris que són rars, però greus", si bé admet la possibilitat d'aplicar la vacuna a menors d'edat rere una "avaluació individual de cada cas".
Abans d'aquesta decisió els estats de Berlín i Munic ja havien deixat de vacunar amb AstraZeneca els menors de 60 anys. Un altre país que ha pres la decisió és Canadà, en aquest cas restringint l'administració del fàrmac només als majors de 55 anys.
Espanya, per la seva banda, manté la recomanació d'aquest fàrmac per a menors de 65 anys, si bé aquest dimarts Sanitat i les autonomies han pactat inocular-lo també a persones més grans si pertanyen a grups essencials.
[noticia]218050[/noticia]
[noticia]218039[/noticia]
[plantillacoronavirus]
Alemanya no vacunarà amb AstraZeneca els menors de 60 anys
Les autoritats federals i els estats prenen la decisió pels efectes secundaris "rars, però greus" que pot tenir el fàrmac
- La vacuna d'AstraZeneca. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de març de 2021 a
les 19:35
Et pot interessar
-
Societat
Nou senyal a les carreteres: què significa i quina multa comporta
-
Societat
El xoc pels incentius per escurçar baixes laborals es fa gran: «S'ha mentit la població i els grups parlamentaris»
-
Societat
Una persona ferida pel camió bolcat al Garraf que ha vessat líquid corrosiu
-
Societat
Els pobles abandonats dels Països Catalans: més de 1.500 nuclis despoblats o en risc
-
Societat
Més de 5.000 estudiants s'examinen dissabte per accedir als graus en Educació Infantil i Primària
-
Societat
L'educació a Catalunya s'aboca a més vagues al tercer trimestre
