Alerta alimentària: retiren productes de pollastre del supermercat i demanen que no es consumeixin

L'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) rep l'avís de les autoritats valencianes per la presència de sèsam sense l'etiquetatge corresponent

  • Els productes elaborats de pollastre afectats per l'alerta alimentària
Publicat el 20 de juny de 2022 a les 19:20
L'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) ha emès recentment una alerta alimentària que adverteix de la presència d'un ingredient específic en productes elaborats de pollastre que no haurien de dur-ne. És un risc per a la salut de moltes persones que pateixen al·lèrgies al sèsam i compren, de manera específica, productes que a l'etiqueta especifiqui que no hi ha cap mena de traça ni element que en porti.

El cas és que l'Aesan ha alertat que diferents productes que s'estan comercialitzant porten traces de sèsam i no ho especifiquen a la seva etiqueta. Les autoritats sanitàries del País Valencià han estat les encarregades d'avisar l'agència espanyola a través del Sistema Coordinat d'Intercanvi Ràpid d'Informació.

Segons informa l'Aesan en un comunicat, els productes afectats són de la marca Serrano i la marca Carrefour. Quins són els productes concrets? En el primer cas, es tracta del "Toppingspit de pollastre al forn" de Serrano, i estan afectats diferents lots i caducitats. D'altra banda, el  producte "tires de pollastrepit de pollastre al forn" de la marca Carrefour, també de lots i caducitats diversos. Es poden consultar específicament al web de l'Aesan.

Ara per ara, l'alerta emesa afecta diferents comunitats autònomes on s'han venut els productes, entre elles Catalunya. Com a mesura de precaució, l'Aesan recomana a les persones al·lèrgiques al sèsam que puguin tenir el producte mencionat anteriorment que s'abstinguin de consumir-lo. Un missatge de calma que també trasllada l'agència espanyola és que el consum del producte no té cap risc per a la resta de la població, és a dir, els no al·lèrgics al sèsam.

[plantillavirals]