Alerta alimentària per maduixes procedents del Marroc i que es venen al continent europeu. El sistema d'Alerta Ràpida per a Aliments i Pinsos de la Unió Europa ha alertat de la presència d'Hepatitis A en aquest producte, detectada en un punt d'entrada de l'estat espanyol amb origen del país al nord d'Àfrica.
Segons aquesta notificació, la decisió de risc és "seriós" perquè se supera el nivell màxim permès d'absència per cada 25 grams d'aquesta substància. Segons ha denunciat l'Associació Valenciana d'Agricultors, això suposa un "perill per a la salut pública" degut al fet d'haver regat amb aigües fecals les explotacions del Marroc.
Els agricultors valencians han enviat una carta al ministre d'Agricultura, Luis Planas, per sol·licitar-li que de manera urgent "demani explicacions al govern del Marroc" i concreti quines mesures emprendrà perquè la mateixa situació no es torni a produir. De la mateixa manera, l'entitat vol que Europa inspeccioni "exhaustivament" les maduixes amb origen del Marroc.
Segons l'Organització Mundial de la Salut, l'hepatitis A és una inflamació del fetge deguda al virus que té el mateix nom i que es propaga principalment quan una persona no infectada ni vacunada beu aigua o aliments contaminats per fems d'una persona infectada.
[plantillavirals]
Alerta europea per la presència d'Hepatitis A en maduixes procedents del Marroc
El sistema europeu d'Alerta Ràpida per a Aliments i Pinsos considera que es tracta d'un risc "seriós" i els agricultors demanen "mesures urgents"
- Maduixes en una fruiteria, en una imatge d'arxiu -
- Jesús Hellín / Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de març de 2024 a les 17:57
Et pot interessar
-
Societat
Pla «renove» del Govern a les instal·lacions esportives catalanes
-
Societat
Fred, cava i platja: centenars de persones es capbussen per donar la benvinguda al 2026
-
Societat
Detinguts dos joves per fugir d'un control i intentar atropellar els Mossos
-
Societat
Nit de Cap d'Any plàcida tot i una mort en accident de trànsit i 117 detinguts
-
Societat
La nit de Cap d’Any se salda amb un accident mortal abans de les campanades
-
Societat
Mor una dona de 83 anys en un incendi en un habitatge a Nou Barris
