Alerta per fortes tempestes i possibilitat d'inundacions

Publicat el 29 d’abril de 2012 a les 17:24
Imatge de pluges a Tarragona Foto: ACN

Protecció Civil, d'acord amb els prediccions del Servei Meteorològic de Catalunya, ha emès una prealerta del Pla Especial d'Inundacions (Inuncat), arran d'un nou front de pluges que travessarà el país de sud-oest a nord-est la pròxima nit i matinada. Les precipitacions seran en forma de xàfecs amb tempesta i localment podran anar acompanyades de calamarsa o pedra i amb vent ratxejat i fort. En alguns punts poden caure més de 20 litres pe metre quadrat en 30 minuts. La subdirectora de planificació de Protecció Civil, Núria Gasulla, ha fet una crida a la prudència davant del risc d''"arrossegament de persones, objectes o inclús de vehicles si perden l'adherència amb el terra" en cas d'inundacions.
 
Gasulla ha explicat que el territori amb més probabilitat de pluges és la que va des del Baix Camp fins a la Selva, inclosos els dos vallesos. Com que es preveu que les pluges poden ser intenses en alguns punts del país, podria haver-hi episodis de risc com "arrossegament de persones, objectes o incús vehicles si perden l'adherència amb el terra", ha assegurat la subdirectora de planificació de Protecció Civil, que també ha avisat d'un risc d'esllavissades. 
 
"És important estar en un edifici segur", ha avisat Gasulla, que ha afegit que davant d'un risc d'inundacions cal estar "sempre amb certa alçada per sobre del pas de l'aigua i no en zones subterrànies". Així mateix, ha avisat que "cal vigilar que l'edifici no perdi la seva resistència pel fet que hi hagi embussaments a les zones de les teulades", motiu pel qual "cal tenir-les ben netes". 
 
Protecció Civil també ha volgut avisar de la importància de conduir amb precaució, moderant la velocitat i mantenint les distàncies de seguretat, sobretot en rutes principals i autopistes, lluny de rieres, torrents i zones inundables. 
 
Tot i que pot ploure a tot Catalunya, les comarques on el risc de pluges és més elevat -durant la matinada- són l'Alt Camp, Alt Penedès, Baix Camp, Baix Llobregat, Baix Penedès, Barcelonès, Garraf, Maresme, Selva, Tarragonès, Vallès Occidental i Vallès Oriental. 
 
L'episodi de pluges està previst que comenci a partir d'aquest vespre i que s'intensifiqui a la matinada, especialment durant les primeres hores del matí de dilluns. A partir de llavors i fins cap al migdia, el SMC preveu que els ruixats aniran perdent força.