Protecció Civil ha recomanat extremar la precaució en les activitats al medi natural al Pirineu i Prepirineu, sobretot a alta muntanya, a causa de les fortes ventades que es preveuen per a aquest dissabte. El risc es concentra, sobretot, a les zones de muntanya on nevi, fenomen que en combinació amb el vent pot provocar torb i allaus. Cal recordar que Protecció Civil ha emès una prealerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya Procicat per risc de ventades.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) es preveu un episodi de fort vent que s’allargarà durant tot dissabte al Pirineu, Prepirineu, sobretot a cotes altes, i també a l'Alt Empordà. Bufarà de component nord, i el llindar de ratxes màximes de més de 90 km/h és possible que se superi a les cotes més altes, sobretot durant el matí.
El vent també pot ser intens demà a partir del matí en altres comarques de l’interior com Osona, l'Anoia, la Selva, la Garrotxa i el Vallès Oriental i no es descarten cops forts al litoral i prelitoral sud de Barcelona o a les comarques de Tarragona.
Alerta per fortes ventades aquest dissabte
L'episodi afectarà sobretot les cotes altes del Pirineu i Prepirineu i no es descarten cops forts al litoral i prelitoral sud de Barcelona o a les comarques de Tarragona
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de gener de 2016 a
les 19:18
Et pot interessar
-
Societat
Tres trens per hora i sentit a l'R1 per un robatori de cable entre Clot i Arc de Triomf
-
Societat
«L'actual crisi ferroviària quedarà curta d'aquí a uns anys»
-
Societat
Parlon justifica l'augment de pressupost d'Interior per la inseguretat i les emergències meteorològiques
-
Societat
«Per Sant Medir repartirem 26 tones de caramels tous, vegans i sense gluten»
-
Societat
Un any de presó per a un mosso que es va quedar el mòbil i els auriculars d'un home mort al carrer
-
Societat
Sant Medir 2026: rues i activitats a Barcelona i Sant Cugat
