Gairebé 10.500 catalans majors de 65 anys pateixen maltractaments i 142.500 més estan en risc de patir-los, un fenomen "silenciat" que es regeix principalment en l'àmbit familiar i, sobretot, de difícil detecció .
Així ho indiquen les dades de la Conselleria de Benestar Social i Família de la Generalitat, que assegura que la violència cap als ancians afecta el 0,8% de la població, una xifra que es duplica en el cas dels majors de 65 anys amb dependència .
Ocultació
Cinc de cada sis casos es manté ocult i menys del 6% dels maltractaments es denuncien per les pròpies víctimes. Per combatre aquest fenomen, la Generalitat formarà aquest any 2.000 professionals que estan en contacte amb aquest col·lectiu, - principalment metges , farmacèutics i policies - , el doble que l'any passat , perquè puguin tant prevenir com detectar possibles casos .
722 víctimes ateses pels Mossos
Els Mossos d'Esquadra van atendre el 2013, un total de 722 víctimes de violència domèstica majors de 65 anys , sis més que l'any anterior. Així la policia va constatar la reincidència en els abusos ja que van detectar 1.100 actuacions de maltractament sobre elles.
De les 722 víctimes ateses per violència domèstica l'any passat , 560 tenien entre 65 i 79 anys , 153 entre 80 i 89 , i nou d'elles 90 anys o més. A més, els Mossos van tramitar 751 denúncies , mentre que l'any anterior van ser 707 , i es van certificar dues morts per violència domèstica , les dues dones - una al primer trimestre i una altra al quart - .
Alerta per l'augment de persones grans maltractades
Societat
Gairebé 10.500 persones grans pateixen maltractaments| Benestar social prepara un protocal amb Mossos, metges i farmacèutics per detectar-ne abans els casos
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de febrer de 2014 a
les 15:12
Et pot interessar
-
Societat
Illa envia Bombers a l'Aragó per col·laborar en l'extinció d'incendis
-
Societat
Els Mossos investiguen un tiroteig al Prat de Llobregat
-
Societat
Barcelona vol omplir de càmeres la ciutat: de 186 a 500 en menys d'un any
-
Societat
FGC talla el servei entre Gràcia i Sarrià per renovar les vies: afectacions i alternatives
-
Societat
Estabilitzat l’incendi forestal de Tírig després de tres dies actiu
-
Societat
El diari esportiu Relevo es refunda gràcies a una empresa que fomenta el sector del joc
