Alerta per pluges intenses en 18 comarques aquest dimarts

El nivell d'avís del Meteocat és d'u sobre sis, cosa que implica la possible caiguda de 20 litres d'aigua en 30 minuts

  • Pluja a Barcelona, en una imatge d'arxiu
Publicat el 21 d’abril de 2025 a les 11:50

Part de la Setmana Santa ha estat marcada per les pluges i, amb la tornada dels dies laborals, la situació encara es nega a tornar a l'estabilitat. És en aquest sentit que el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha activat l'alerta en 18 comarques per aquest dimarts.

Concretament, l'avís per pluges intenses es posa en marxa a partir de les 14 hores i s'allarga fins a primera hora del vespre. El nivell d'alerta és d'u sobre sis, cosa que implica la possible caiguda de 20 litres d'aigua en 30 minuts.

Els territoris afectats són, de nord a sud, el Ripollès, la Garrotxa, Osona, el Lluçanès, el Berguedà, el Solsonès, el Bages, el Moianès, l'Anoia, la Segarra, l'Urgell, la Conca de Barberà, les Garrigues, el Priorat, el Baix Camp, la Ribera d'Ebre, el Baix Ebre i el Montsià.

Però no seran els únics punts del país afectats per la pluja durant dimarts. La precipitació ja s'iniciarà de matinada al sud i a punts del Pirineu, però serà de cara al migdia quan podrà caurà en qualsevol punt del territori excepte al litoral i prelitoral central i nord. Al final del dia, la pluja ja quedarà restringida a punts de la meitat oest del país.