El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès una alerta per temps violent que afectarà tres comarques en les pròximes hores d'aquest dilluns. Segons ha explicat el mateix Meteocat a través de les xarxes socials, la zona principal afectada serà el Berguedà. Ara bé, també s'ha avisat la població de les comarques de la Cerdanya, l'Alt Urgell i el Solsonès.
El @meteocat informa d'un avís per previsió de temps violent durant les properes dues hores per ratxes de vent de fins a 90km/h, pedra de més de 2cm i mànegues o esclafits/tornados
— Protecció civil (@emergenciescat) August 12, 2024
Afectarà principalment al Berguedà i també a Cerdanya, Alt Urgell i Solsonès pic.twitter.com/eCp9qMyG7D
En concret, el Meteocat adverteix de fortes ratxes de vent, que poden arribar fins als 90 quilòmetres per hora; per una pedregada que pot superar els 2 centímetres, a més de mànegues o esclafits i tornados. Protecció Civil recomana precaució per a totes aquelles persones que es trobin en les zones afectades pels avisos.