Almenys dos dels dotze passatgers fugats de l'avió a l'aeroport de Palma el divendres passat han aconseguit escapar en ferri fins a Barcelona, segons han explicat a Europa Press fonts pròximes a la investigació del cas. Tots aquests fugats es troben en cerca i captura després de l'incident que divendres va obligar a tancar l'aeroport durant diverses hores.
Els passatgers van fugir de l'avió aprofitant un aterratge d’emergència per una suposada emergència mèdica. El vol va tornar després a Casablanca, en lloc de completar el trajecte fins a Turquia. Mitjançant la comprovació de llistats i passaports, ja s'han determinat les identitats dels passatgers que van abandonar l'avió, i constatat així qui són els que van fugir.
12 persones més van ser detingudes i dilluns la jutgessa de guàrdia va ordenar el seu ingrés a la presó provisional per presumptes delictes de sedició, coaccions i afavoriment de la immigració irregular. En concret, el jutjat aprecia dos delictes diferents de sedició: d'una banda, el delicte de sedició previst al Codi Penal referent a l'alteració de l'ordre públic; i per altra banda el delicte de sedició que preveu la Llei de Navegació Aèria.
El passatger que va provocar l'emergència mèdica va ser arrestat dissabte a l'Hospital de Son Llàtzer, després d'haver rebut l'alta hospitalària. Aquesta persona ja havia estat detinguda el 2020 a la Península per danys i resistència a l'autoritat. La resta de detinguts van ser capturats als carrers de Palma i de l'aeroport.
A més, entre els detinguts figura també el passatger que se'n va anar com a acompanyant del suposat malalt i un altre passatger arrestat per desacatament i agressió a l'autoritat a l'avió. La policia espanyola investiga si la fugida de l'avió es va orquestrar a través d'un grup de Facebook.
[plantillagent]
Almenys dos dels fugats de l'avió a l'aeroport de Palma escapen en ferri a Barcelona
La policia ja ha detingut la meitat dels passatgers que van intentar fugir, però encara en busca dotze més
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 09 de novembre de 2021 a les 17:26
Actualitzat el 09 de novembre de 2021 a les 17:39
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó