Conduir sense beure ni una gota d'alcohol és la millor manera d'evitar ensurts i desgràcies a la carretera. Ningú posa en dubte aquesta idea i, les autoritats recorden habitualment la necessitat de fer-ho. Però no tothom ho compleix i alguns conductors quan surten de festa o a prendre alguna cosa opten per l'alcohol.
Per aquest motiu, existeixen uns límits que marca la Llei de Trànsit i que són prou coneguts per la ciutadania: es registra un valor positiu en alcoholèmia si se superen els 0,5 g/L en sang o l'equivalent de 0,25 mg/L en aire expirat. També cal recordar que per qui tingui menys de dos anys d'experiència amb el carnet de conduir aquests valors es queden en 0,3 g/L o 0,15 mg/L.
Això, però, com es tradueix amb la cervesa, la beguda alcohòlica més popular? La realitat és que molts conductors l'aprofiten perquè té menys força que un combinat o un còctel, però el consum excessiu també pot ser un problema. Per evitar-ho, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha marcat la quantitat en què es dona positiu.
En primer lloc, cal tenir en compte que el sexe i el pes poden canviar la dada. En general, però, una cervesa i mitja si prenem com a mida una gerra de 330 ml ja és positiu en homes. I en dones, la xifra és encara inferior: menys d'una cervesa ja garanteix molt probablement un positiu en alcoholèmia. Així, doncs, el marge és molt estret, i per això el millor és no beure si s'ha de conduir.
[plantillavirals]
Amb quantes cerveses es dona positiu en un control? La DGT ho revela
El sexe i el pes són dos factors que influeixen en la quantitat d'alcohol en sang que es pot marcar
- El propietari del bar no vol retornar els diners que no hauria d'haver rebut -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Les víctimes de l'incendi de Manlleu tenien entre 14 i 18 anys i han mort per inhalació de fum Redacció
-
Què hi feia un grup de joves passant la nit als trasters d'un edifici de Manlleu? El que sabem i el que no Marc Orts i Cussó
-
-
-
Sílvia Orriols punxa: queda desert el polèmic concurs de la residència de Ripoll Arnau Urgell i Vidal | Lluís Girona Boffi
Publicat el
11 de febrer de 2023 a
les 14:30
Et pot interessar
-
Societat
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba
-
Societat
El Govern prorroga la contractació d'autobusos per la crisi a Rodalies
-
Societat
Acord perquè els Mossos cobrin 4.000 euros més i treballin menys hores
-
Societat
Té sentit fer el metro gratis a Barcelona?
-
Societat
Quins són els dotze restaurants catalans que han entrat a la Guia Repsol?
-
Societat
Un incendi crema part de la comissaria de Ciutat Vella de la Guàrdia Urbana de Barcelona
