“Vull traslladar un missatge de tranquil·litat a tots els ciutadans d'aquest país”. Amb aquestes paraules la ministra espanyola de Sanitat ha volgut sortir al pas de la confirmació, aquesta mateixa tarda, del primer cas d'ebola fora d'Àfrica, un cop les anàlisis practicades a una auxiliar d'infermeria madrilenya han demostrat que ha contret la malaltia.
En roda de premsa d'urgència, la ministra ha garantit que es posaran tots els “mitjans necessaris per afrontar la situació” i ha volgut assenyalar la “absoluta coordinació tant a nivell nacional com internacional” per encarar la malaltia.
Mato, que ha evitat respondre a una pregunta sobre si la confirmació del cas comportaria alguna dimissió dels responsables sanitaris, ha assegurat que en aquests moments es “treballa per buscar les fórmules per atendre la pacient”.
La persona afectada va atendre el missioner repatriat Manuel García Viejo, mort a finals de setembre, segons ha assenyalat Antonio Alemany, director general d'atenció primària de la Comunitat de Madrid. Alemany també ha confirmat que actualment la pacient es troba ingressada a l'Hospital Universitario d'Alcorcón, i ha insistit que tot i el risc, “fins que no hi ha símptomes de la malaltia, aquesta no es transmet”.
Ana Mato recepta «tranquil·litat» pel primer cas d'Ebola contret fora d'Àfrica
La ministra garanteix que es posaran tots els “mitjans necessaris per afrontar la situació” | Una auxiliar d'infermeria madrilenya que va tractar un dels missioners infectat ha donat positiu
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 06 d’octubre de 2014 a les 18:42
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 31 d'octubre de 2025: boires i cel enteranyinat
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans
-
Societat
Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
-
Societat
Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
-
Societat
Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N
