El 2023 ha estat, entre altres, l'any de l'eclosió de la intel·ligència artificial (IA). La humanitat ha obert un nou paradigma en la seva història i, com va passar amb la invenció de la impremta o de la màquina de vapor els segles XV i XVIII, el món s'està transformant de manera transversal. ChatGPT s'ha erigit en la cara visible de tot aquest procés, però és només la punta d'un iceberg que, de la mateixa manera que pot ser una eina per millorar les societats, podria provocar l'enfonsament de diverses estructures tal com les coneixem avui.
Per això, les administracions públiques de tots els nivells treballen per regular la IA i assegurar que funciona en benefici de les persones. Si no, "podem perdre el sentit de la realitat d'aquí a pocs anys", explica l'expert en noves tecnologies Manuel Sanromà en una entrevista a Nació. El cas més paradigmàtic és el de la Unió Europea (UE), que ha tancat un acord històric per garantir que els sistemes d'IA siguin "segurs" i respectin "els drets fonamentals i els valors europeus". I és que, sigui com sigui, la IA ha vingut per quedar-se i obliga a reaccionar en totes les esferes.
[noticiadiari]2/266785[/noticiadiari]
Aquest any hem après que... la intel·ligència artificial forma part del nostre dia a dia
Societat
La IA ha arribat amb un ventall de possibilitats -positives i negatives- sota el braç i ha obligat el món a reaccionar per adaptar-la i adaptar-s'hi
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de desembre de 2023 a
les 12:01
Actualitzat el
31 de desembre de 2023 a les
12:02
Et pot interessar
-
Societat
Mor ofegada una dona de 78 anys en una piscina a Sant Vicenç de Montalt
-
Societat
Continua la paradoxa a Barcelona: baixen els delictes mentre es manté la sensació d'inseguretat
-
Societat
El primer restaurador que torna després de l'esvoranc a Sant Gervasi: «Demà obrirem al 100%»
-
Societat
L'accident de tren de Gelida va disparar les peticions de devolució de bitllets a Renfe
-
Societat
Mor un menor en esfondrar-se una font a Salamanca durant la celebració del Mundial
-
Societat
Dos ofegaments més a Catalunya: un menor i un home gran a Calella i a Castelló d’Empúries
