Quan es tria un lloc per anar de viatge, hi ha molts factors a tenir en compte. Un d'ells és sense cap mena de dubte la gastronomia. Si el menjar de l'indret elegit no ens agrada, el viatge se'ns farà costa amunt. Però si ens agrada, pot ser una de les grans experiències acompanyada de les visites habituals a monuments, museus o places icòniques.
Per sortir de dubtes, TripAdvisor s'ha decidit a fer un rànquing per ordenar les ciutats del món on es menja millor. Ho ha fet tenint en compte les valoracions i ressenyes dels milions de turistes que fan servir la web de viatges per explicar les experiències viscudes. I la ciutat guanyadora ha estat Roma.
De la capital d'Itàlia se'n destaca l'"imperi gastronòmic" que ha construït, destacant plats com la pasta fresca, les carxofes fregides o l'estofat de cua de bou, entre altres. Al podi, l'acompanyen Creta i Hanoi. De la ciutat grega es valora especialment la qualitat dels seus olis, fruites i vins mentre que de la capital del Vietnam es té en compte que és molt saludable a partir d'un "ús equilibrat" d'oli i carn.
El rànquing també té presència catalana. I és que després de les tres primeres posicions, i de Florència i París, apareix en sisena posició Barcelona. De la gastronomia de la capital de Catalunya se'n destaquen l'escudella, els calçots i l'escalivada, a més de la part dolça en què es mencionen els panellets i la crema catalana. Lisboa, Nàpols, Nova Orleans i Jamaica tanquen el top-10.
Aquesta és la ciutat del món on es menja millor, segons els viatgers
Un rànquing elaborat per TripAdvisor a partir de les valoracions dels usuaris situa Barcelona en sisena posició
- Diferents aliments en una imatge d'arxiu -
- Unsplash / Jakub Kapusnak
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de febrer de 2023 a les 17:50
Et pot interessar
-
Societat
Alerta per pluges intenses a 21 comarques del litoral aquest dimarts 16 de desembre
-
Societat
Primera convocatòria de cursos de català per al 2026: consulta el calendari per nivells
-
Societat
La prescripció d’antidepressius a Catalunya ja va pujar abans de la Covid i el Clínic demana més especialistes
-
Societat
Abonament de transport públic únic a tot l'Estat per 60 euros al mes: Rodalies, Mitjana Distància i busos
-
Societat
La compravenda d’habitatges bat rècord a l’octubre amb més d'11.000 operacions per primer cop des del 2007
-
Societat
Condemnen CatSalut a indemnitzar un pacient amb 67.000 euros per «mala praxi» en la cura d'un tall al dit
