El portal especialitzat Condé Nast Traveller ha elaborat una llista dels millors països del món per viatjar, a partir de les valoracions dels mateixos viatgers. En l'elaboració d'aquest rànquing hi han participat més de 500.000 persones, en el marc dels Readers' Choice Awards, que han establert les seves preferències pel que fa a destinacions: països i illes, ciutats, hotels, establiments termals... i fins i tot marques d'equipatge.
El país més votat d'aquests guardons ha estat el Japó. Completen el podi dos països europeus, Itàlia i Grècia, seguits d'Irlanda i de Nova Zelanda. En el lloc número 6 hi trobem Espanya, i el Top 10 el completen Portugal, Noruega, Suïssa i Turquia.
Pel que fa a les ciutats, Tòquio ocupa la segona posició, només superada per la Singapur, i seguida de Seül (Corea del Nord), Ciutat del Cap (Sud-àfrica) i Sydney (Austràlia). Entre les deu millors ciutats grans hi trobem Copenague, Oslo, Vancouver, Melbourne i Edinbrugh. Les votacions també han inclòs un llistat de ciutats "petites", on Sant Sebastià ocupa el número dos d'un rànquing liderat per Victoria (Canadà) i en què hi ha ciutats com San Miguel de Allende i Puerto Vallalta (Mèxic) o Antigua de Guatemala (Guatemala), a més de ciutats d'Europa com Porto (Portugal), Bruges (Bèlgica), Reykjavík (Islàndia) o Dubrovnik (Croàcia).
El Japó també obté la millor puntuació pel que fa a viatges en tren: el Seven Stars de Kyushu s'endú la millor votació dels viatgers, seguit del Palace on Wheels (Índia) i el Venice Simplon-Orient-Express, que recorre els camps francesos i les muntanyes suïsses. La llista de fins a 20 viatges en tren per diverses regions inclou el Transcantábrico Gran Lujo, que recorre durant una setmana el camí entre Sant Sebastià i Santiago de Compostel·la, en la posició número 19.
[plantillavirals]
Aquests són els millors destins del món, segons els viatgers
Societat
El portal especialitzat en turisme Condé Nast Traveller elabora diversos rànquings a través de les votacions de mig milió d'usuaris
- El mont Fuji del Japó, en una imatge d'arxiu -
- Unsplash / David Edelstein
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de març de 2024 a
les 17:11
Et pot interessar
-
Societat Transports ampliarà l'AP-7 entre Sant Celoni-Montornès i Martorell-Vilafranca amb un quart carril
-
Societat
Retards que poden superar la mitja hora a l'R13, l'R14 i l'RT1 per una incidència a la Plana Picamoixons
-
Societat
Centenars de persones protesten contra la visita de Felip VI a Barcelona pels premis Princesa de Girona
-
Societat
30 anys del Correllengua: «Guanyarà la unitat de la llengua i els Països Catalans»
-
Societat
Com bloquegen alguns ajuntaments l'obligació d'empadronar tothom al seu municipi?
-
Societat
Mor un vianant de 86 anys atropellat per un vehicle de neteja al carrer Tarragona de Barcelona
