Aquests són els símptomes de la nova variant BA.5 de la Covid, majoritària a Catalunya
Societat
La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, fa una crida a no abaixar la guàrdia tot i que subratlla que la majoria dels nous casos són "poc simptomàtics i es resolen bé al cap d'uns dies"
- Hospital Sant Joan de Déu -
- Althaia
- Hospital Sant Joan de Déu -
- Althaia
ARA A PORTADA
-
Societat La pobresa energètica ofega les famílies vulnerables: «Amb la calor costa respirar, no podem estar a casa» Pau Espí Solé
-
Política Nou anys dels atemptats del 17-A sense conclusions fermes de la investigació al Congrés Lluís Girona Boffi
-
Societat L'homenatge a les víctimes del 17-A a Barcelona pressiona el Congrés per la investigació dels atemptats ACN
-
Política Illa defensa la «democràcia» davant «l'odi i la barbàrie» en l'aniversari del 17-A Gerard Mira
-
Política La incertesa de les comissions del 17-A i l'operació Catalunya posen en dubte la paraula de Sánchez Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 de juny de 2022 a
les 17:00
Fa uns dies, la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, confirmava que més del 40% dels nous contagiats de Covid-19 durant les últimes dues setmanes eren de les noves variants d'òmicron BA.4 i, sobretot, BA.5. De totes maneres, en un context acompanyat d'un lleuger augment d'infeccions, Cabezas ha descartat que estiguem a les portes d'una setena onada amb unes UCI "força estables" i en "mínims històrics" gràcies a la protecció de les vacunes.
Ara bé, quins són els símptomes detectats d'aquesta nova subvariant que es va detectar per primera vegada aquest mes d'abril a Sud-àfrica? Segons els investigadors, tal com la resta de variants d'òmicron, aquesta tendeix a tenir una evolució més suau, ja que s'instal·la d'una forma menys agressiva als pulmons i a les vies nasals superiors. Tot i això, la febre, la fatiga i la pèrdua temporal d'olfacte continuen sent força habituals.
Per la seva banda, l'agència de salut pública francesa també ha corroborat que els signes clínics més freqüents en cas d'infecció per aquestes mutacions de la Covid són principalment migranyes, sensació de malestar general, febre i tos. En menor grau, també podria aparèixer una possible de pèrdua d'olfacte i de gust, així com nàusees, vòmits i diarrea que es podrien allargar durant una mitjana de 7 dies.
Tot i això, Cabezas ha volgut subratllar que la majoria de casos són "poc simptomàtics i es resolen bé al cap d'uns dies". Malgrat tot, la secretària de Salut Pública ha fet una crida a no abaixar la guàrdia i demana a la ciutadania que es vacuni amb la tercera dosi.
[plantillacoronavirus]
Et pot interessar
-
Societat
L’ACVOT demana a les víctimes del 17-A que encara no han cobrat que contactin amb l’entitat
-
Societat
Els veïns de Gràcia denuncien l’incivisme amb la decoració dels carrers durant les festes
-
Societat
Cribratge del càncer de còlon i recte, política d'èxit
-
Societat
Desallotgen l’FNAC de la Rambla de Barcelona per l’incendi d’un transformador
-
Societat
Els Mossos alerten d'una nova estafa emergent que et pot fer perdre tots els diners
-
Societat
Catalunya envia un nou equip de Bombers a l'Aragó per fer front a l'incendi que afecta el territori
