El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha avalat aquest dimecres l'enviament d'armes a Ucraïna per part d'Espanya, però ha defensat que veu "més rellevant" enfortir les sancions econòmiques a Rússia. Ho ha dit en declaracions als mitjans durant una visita a Tortosa després que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, hagi anunciat que l'Estat lliurarà material militar ofensiu a Ucraïna. En el mateix debat, el portaveu d'ERC a Madrid, Gabriel Rufián, ha fet una intervenció crítica amb l'OTAN i contrària "a totes les guerres".
Aragonès ha sostingut que el "reforç de les capacitats militars d'Ucraïna és rellevant", però que ho és més que se segueixi la "línia d'enfortir l'estratègia de les sancion econòmiques" per tal de canviar l'equilibri de forces. El cap de l'executiu català ha afirmat que la Generalitat ha apostat des d'un inici per una sortida "purament diplomàtica" a la guerra a l'est d'Europa, però que ara hi ha una agressió militar per part de Rússia i que Ucraïna té dret a defensar-se.
Tot i això, ha advertit que l'enviament de material militar s'ha de fer amb una "traçabilitat de com es gestionarà aquest armament per preveure que no hi hagi conflictes futurs", com creu que ha passat en altres llocs en el passat. Aragonès ha demanat a Sánchez alinear-se amb la Unió Europea (UE) davant la situació a Ucraïna i ha trucat a la unitat continental per restablir la pau: "Serem molt més forts per aconseguir la defensa d'Ucraïna i de la pau si hi ha una posició conjunta a Europa".
El president català ha explicat que hi ha més d'un centenar de persones ucraïneses que s'allotgen als albergs que ha posat a disposició de la Generalitat perquè són persones que eren a Catalunya de manera temporal i no poden tornar al seu país. També ha dit que s'estan preparant per acollir refugiats "les properes setmanes" i ha recordat que dimarts ja va activar un pla de contingència amb 500.000 euros.
En aquest sentit, ha apuntat que la UE ha establert uns fons que es distribuiran als estats per acollir refugiats ucraïnesos i ha reclamat al govern espanyol que destini a la Generalitat la part d'aquests fons que correspongui a Catalunya. Aragonès ha fet aquestes declaracions durant una visita a Terres de l'Ebre, a les quals ha reivindicat com una "terra d'oportunitats" per a una reindustrialització verda i digital.
[plantillaucraina]
Aragonès avala l'enviament directe d'armes a Ucraïna per part d'Espanya
Societat
El president de la Generalitat, que ha fet aquestes afirmacions després de les crítiques de Rufián a l'OTAN des del Congrés, reclama fer un seguiment d'aquest armament per evitar "conflictes futurs"
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de març de 2022 a
les 13:30
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
16:57
Et pot interessar
-
Societat
La marxa multitudinària per l’habitatge de Madrid exigeix una vaga general i carrega contra Junts
-
Societat
Tot suspès a Catalunya fins a les dues del migdia d’aquest diumenge
-
Societat
Ajornada a dilluns la manifestació per l'habitatge per les pluges
-
Societat
La nova llei de l'Escola d'Administració Pública prioritza la captació de talent jove
-
Societat
De migrar des de Gàmbia a ser campió d'Espanya amb el guiatge de l'entrenador: «El gimnàs és casa meva»
-
Societat
Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets
