03
de setembre
de
2021, 17:55
Actualitzat:
04
de setembre,
9:36h
Aena ha presentat aquest divendres el document d'ordenació i regulació aeroportuària (DORA), que en els annexos inclou una primera pinzellada sobre com hauria de ser l'ampliació de l'aeroport del Prat acordada el 2 d'agost entre el Govern i l'Estat. "L'ampliació del camp de vols (...) afectaria zones de la Xarxa Natura 2000 , de manera que es requereix la inclusió de les actuacions corresponents a les mesures compensatòries i dels terrenys que fos necessari adquirir", recull el DORA, sense detallar les compensacions que s'haurien d'efectuar en els propers anys. Tot i que no és un document definitiu, ha estat suficient per aixecar ampolles a Palau. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha exigit una "rectificació" perquè el pla no compleix el "consens" existent dins del Govern.
Aena preveu construir enllaços subterranis amb la nova terminal, on es centralitzarien els vols internacionals i domèstics per potenciar el Prat com a hub. Aquesta nova terminal tindrà 135.000 metres quadrats distribuïts en quatre plantes. Pel que fa a la T1, es preveu una reconfiguració general que afectaria les zones de facturació, d'embarcament i d'arribades. Tot i aquesta afectació -en condicional- de la Xarxa Natura 2000, des de Vicepresidència, Territori i Polítiques Digitals s'assenyala que no hi ha "cap novetat", perquè la decisió final està en mans del pla director, competència del consell de ministres. "El DORA no va més enllà del que vam pactar a principis d'agost", sostenen fonts de Vicepresidència. El document, insisteixen, se centra en les tarifes aeroportuàries, i no en l'ampliació, que encara no s'ha abordat al detall.
Aena preveu construir enllaços subterranis amb la nova terminal, on es centralitzarien els vols internacionals i domèstics per potenciar el Prat com a hub. Aquesta nova terminal tindrà 135.000 metres quadrats distribuïts en quatre plantes. Pel que fa a la T1, es preveu una reconfiguració general que afectaria les zones de facturació, d'embarcament i d'arribades. Tot i aquesta afectació -en condicional- de la Xarxa Natura 2000, des de Vicepresidència, Territori i Polítiques Digitals s'assenyala que no hi ha "cap novetat", perquè la decisió final està en mans del pla director, competència del consell de ministres. "El DORA no va més enllà del que vam pactar a principis d'agost", sostenen fonts de Vicepresidència. El document, insisteixen, se centra en les tarifes aeroportuàries, i no en l'ampliació, que encara no s'ha abordat al detall.
El DORA d'Aena que s’ha fet públic avui no reflecteix el consens establert en el si del Govern: assegurar la inversió sense donar res per tancat i definir els propers passos amb un ampli acord de totes les administracions.
— Pere Aragonès i Garcia