Arrenca la campanya de difusió de la manifestació a Brussel·les

Publicat el 30 de gener de 2014 a les 17:29
Representants de diverses organitzacions que promouen la manifestació a Brussel·les presenten el cartell, d'autor català. Foto: ICEC

La manifestació a favor del Dret d'Autodeterminació que se celebrarà el proper 30 de març a Brussel·les ha començat la seva difusió. L'International Comission of European Citizens ( ICEC ) ha decidit engegar-la amb la presentació del seu cartell oficial, que ha estat consensuat amb les altres organitzacions internacionals que participen en la mobilització, i el seu autor és català.

Amb la manifestació a la capital europea es busca “la interpel·lació directa a les institucions i actors polítics”, i donar una imatge d'unitat dels diversos pobles que busquen l'autodeterminació, i també d'aquells pobles que ja estan constituïts en un Estat. A més, els organitzadors presentaran davant de les institucions europees les més de 400.000 signatures que s'han recollit fins ara i que expressen el seu suport a aquest dret.

El cartell s'ha donat a conèixer aquest dijous a la seu del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i Nacions (CIEMEN). En l'acte hi ha participat, a més del ICEC-Catalunya, altres entitats que s'hi han adherit, com Catalunya Diu Prou, Ara o Mai i l'Institut Nova Història.

Diverses vies per anar-hi

L'organització ha destacat les diverses vies que existeixen per anar a Brussel·les. Des de la coordinació d'entitats, ICEC Catalunya ha organitzat quatre punts de sortida de busos des de les quatre capitals catalanes, amb un cost aproximat de cent euros per anar i tornar. La majoria d'aquests sortiran divendres a la nit i tornaran diumenge al vespre.

Hi ha gent però, que s'està organitzant per comprar bitllets d'avió o anar en transport privat, utilitzant el mínim número de cotxes possible. A part, una vegada allà, es faciliten centenars d' allotjaments gratuïts